مذاکرات راهبردی عراق و آمریکا موضوع ملاقات بارزانی با سفیر واشنگتن

به گزارش واندر هنگر، رئیس اقلیم کردستان عراق و سفیر آمریکا در بغداد در جریان ملاقات با یکدیگر به آنالیز سومین دور از گفت وگوی راهبردی میان عراق و آمریکا که اقلیم کردستان عراق در آن مشارکت داشت، پرداختند.

مذاکرات راهبردی عراق و آمریکا موضوع ملاقات بارزانی با سفیر واشنگتن

به نقل از شفق نیوز، ریاست اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه ای بیان کرد، نیچروان بارزانی، رئیس این اقلیم با متیو تولر، سفیر آمریکا در بغداد ملاقات کرد و دو طرف در جریان این ملاقات در مورد سومین دور از گفت وگوی راهبردی میان عراق و آمریکا با مشارکت اقلیم کردستان و همچنین آینده روابط میان بغداد و واشنگتن در چارچوب این مذاکرات به بحث و گفتگو پرداختند.

نیچروان بارزانی و متیو تولر همچنین بر تمایل مشترک خود به توسعه روابط بین بغداد و اقلیم کردستان با ایالات متحده بر اساس منافع مشترک تاکید کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است، دو طرف در جریان این ملاقات سفر بارزانی به بغداد طی سه روز گذشته و ملاقاتها و نشست های وی با ریاست سه قوه، رهبران، مسئولان برجسته، طرف ها و گروه های سیاسی عراق را مورد آنالیز قرار دادند.

نیچروان بارزانی و متیو تولر بر لزوم همکاری و انسجام بین تمامی گروه ها، طرف های سیاسی و گروه های عراقی به خاطر پشت سر گذاشتن مسائل و بحران هایی که این کشور با آن دست و پنجه نرم می نماید و اتخاذ اقداماتی به سمت آینده ای بهتر به اتفاق نظر رسیدند.

رئیس اقلیم کردستان عراق و سفیر آمریکا در بغداد همچنین به آنالیز تصویب قانون بودجه عراق در مجلس این کشور پرداختند و آن را اقدامی مثبت توصیف و آرزو کردند که این اقدام فرصت و علتی برای تفاهم بیشتر بین اربیل و بغداد و همچنین حل سایر مسائل میان دو طرف بر اساس قانون اساسی بشود.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، تحولات شیوع ویروس کرونا، کمپین واکسیناسیون، آمادگی ها برای برگزاری انتخابات آینده عراق و اوضاع منطقه، محورهای دیگر برای رایرنی در این نشست بود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1576

به "مذاکرات راهبردی عراق و آمریکا موضوع ملاقات بارزانی با سفیر واشنگتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات راهبردی عراق و آمریکا موضوع ملاقات بارزانی با سفیر واشنگتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید