انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

به گزارش واندر هنگر، ایرنا نوشت:وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای بیان کرد که سفیر روسیه را به دلیل آنچه نگرانی عمیق این کشور از فعالیت های شریرانه مسکو از جمله حملات سایبری و استقرار نیروهای روسیه در مرز با اوکراین خواند احضار کرد.

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس بیان کرد که در این جلسه فیلیپ بارتون معاون وزیر امور خارجه برای طرف روس روشن ساخت که دولت لندن از تحریم های جدید آمریکا در واکنش به اقدامات اخیر روسیه حمایت می نماید.

دولت جو بایدن امروز این تحریم های جدید علیه روسیه را به بهانه اقدامات روسیه از جمله هک و حملات سایبری و همچنین مداخله مسکو در انتخابات آمریکا وضع کرد. براساس این تحریم ها، آمریکا همچنین 10 دیپلمات روس را از خاک آمریکا اخراج کرد. خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که 32 فرد و نهاد روسی تحت این تحریم ها قرار گرفته اند.

معاون وزیر امور خارجه انگلیس در جلسه امروز با سفر روسیه، مراتب نگرانی لندن را نسبت به استقرار نیروهای مسکو در مرز با اوکراین ابراز و ادعا کرد که این فعالیت ها تهدید آمیز و باعث ایجاد بی ثباتی می گردد. این دیپلمات انگلیسی اضافه نمود: روسیه باید اقدامات تحریک آمیز و تنش زا را در راستای تعهدات بین المللی اش متوقف کند.

بر اساس گزارش رسانه ها، تنش ها در منطقه دونباس میان جدایی طلبان و دولت اوکراین از اوایل ماه جاری میلادی اوج گرفته است.

در ماه فوریه که هم ارتش اوکراین و هم جدایی طلبان از افزایش تلفات ناشی از درگیری ها خبر داده و یکدیگر را متهم به استفاده از سلاح های سنگین که ممنوع شده بود کردند، این نگرانی ایجاد شد که ممکن است آتش بس شکننده ای که در ژوئیه 2020 برقرار شده بود، نقض گردد.

در همین حال اوکراین اعلام نموده که مسکو به تازگی نیروهای گسترده ای را در شرق اوکراین مستقر نموده است. آمریکا هم در روزهای اخیر دو ناو جنگی به دریای سیاه اعزام نموده است و سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در خصوص هر گونه عواقب حضور این واحدهای دریایی در نزدیکی سواحل خود هشدار داده و واشنگتن را مسئول دانسته است.

جنگ و ناآرامی در شرق اوکراین از ماه آوریل سال 2014 شروع شد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1577

به "انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید