مایورکا 0 ، بارسلونا 1؛ پیروزی با دستان خالی

به گزارش واندر هنگر، خبرگزاری خبرنگاران- بارسلونا در شبی که 17 غیب داشت، به مصاف مایورکا رفت و با هر زحمت و استرسی که شده بود توانست میزبانش را شکست دهد.

مایورکا 0 ، بارسلونا 1؛ پیروزی با دستان خالی

به گزارش خبرنگاران، مایورکا میزبان بارسلونا بود. بازی با فزونی کامل بارسلونا شروع شد، لوک دی یونگ در اولین موقعیت جدی خود بدشانس بود که با تیرک دروازه روبرو شد و در صحنه دوم بدشانسی را از دوباره معنا کرد؛ ضربه قیچی برگردان دی یونگ که می توانست به برترین گل فصل لالیگا تبدیل گردد وارد دروازه نشد اما بارسلونا گلی که می خواست را به ثمر رساند.

لوک دی یونگ گلزنی کرد و در نیمه دوم بارسلونای بدون بازیکن عقب نشست. تعدادی بازیکنان جوان بارسلونا که توانایی بازی کردن در چنین شرایطی را نداشتند به علت مصدومیت بازی را ترک کردند و چند بازیکن جوانتر و گمنام تر وارد بازی شدند. مهار دقایق خاتمهی تراشتگن که می تواند به ریکاوری اعتماد به نفس از دست رفته او یاری کند، سه امتیاز را در جیب ژاوی نگه داشت. بارسلونا در یکی از سخت ترین بازی های چند فصل اخیرش توانست به یک پیروزی مهم دست پیدا کند.

مایورکا 0-1 بارسلونا؛ لوک دی یونگ (44): خاتمه بدشانسی های دی یونگ به خاتمه رسید و پای او (سر او در واقع) به گلزنی باز شد؛ سانتر مینگزا از سمت راست با خروج افتضاح رینا و ضربه سر دی یونگ، به گل نخست بارسلونا تبدیل شد.

شاگردان ژاوی که در پی رسیدن به جمع چهار تیم برتر جدول رده بندی هستند، در ملاقات امشب نمایش قابل قبولی داشتند و در نهایت با تک گل لوک دی یانگ به فزونی رسیدند. دو تیم بازی را متعادل شروع کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد گردد، سپری شد. در ادامه این بازیکنان بارسا بودند که ابتکار عمل را در دست گرفتند اما در ایجاد موقعیت توفیق چندانی نداشتند.

در دقیقه 29 بود که اولین خطر جدی بازی روی دروازه مایورکا ایجاد شد. روی پاس خوب ژوتگلا بود که لوک دی یانگ صاحب موقعیت شد اما ضربه او به تیر دروازه برخورد کرد. یک دقیقه بعد بار دیگر دی یانگ تا آستانه باز کردن دروازه مایورکا پیش رفت اما او که روی ارسال مینگسا صاحب موقعیت شده بود، ضربه قیچی تماشایی اش را به تیر افقی دروازه حریف کوبید.

در دقایق خاتمهی نیمه اول بار دیگر بازی متعادل شد و هر دو تیم حملاتی روی دروازه هم داشتند تا اینکه در دقیقه 44، خاتمه دی یانگ پیروز شد قفل دروازه مایورکا را باز کند. این بار هم روی ارسال بلند مینگسا بود که دی یانگ با ضربه سر کار را تمام کرد تا نیمه اول با فزونی 1-0 بارسا به خاتمه برسد.

نیمه دوم را تیم میهمان بهتر شروع کرد و در دقایق ابتدایی بازیکنان این تیم بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند اما نتوانستند موقعیت خاصی روی دروازه بارسا ایجاد نمایند. در ادامه بازی متعادل تر شد اما باز هم این بازیکنان مایورکا بودند که بیشتر برای رسیدن به گل به آب و آتش می زدند. در دقایق خاتمهی بازی کمی به خشونت کشیده شد و 7 بازیکن از دو تیم کارت زرد گرفتند.

در وقت های تلف شده بازی چیزی نمانده بود که مایورکا به گل تساوی برسد اما واکنش دیدنی مارک آندره تراشتگن دروازه بارسا را نجات داد. در نهایت توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و بارسا با همان تک گل نیمه اول به فزونی رسید. بارسا با این نتیجه 31 امتیازی شد و به فاصله دو امتیازی بتیس، تیم سوم جدول، رسید.

به هر حال بارسلونا با 17 غایب و در شبی که ژاوی مجبور شد تعدادی از بازیکنانش را برای نخستین بار آزمایش کند، تک گل لوک دی یونگ سه امتیاز را به بلوگرانا هدیه داد. سرمربی بارسلونا در مصاحبه پس از بازی گفت: لوک و ریکی بازی خیلی خوبی از خودشان به نمایش گذاشتند، فران (خوتگلا) و مینگزا هم همینطور. تقریبا همه عالی بودند. در بیشتر دقایق روی بازی تسلط داشتیم و بسیار زیاد از نتیجه به دست آمده رضایت داریم. لوک دی یونگ یک الگو برای بقیه بازیکنان است، او دقایق زیادی برای بازی نصیبش نمی گردد اما همواره کوشش می نماید و به شدت حرفه ای است. اگر در بارسا بماند قطعا برای ادامه فصل رویش حساب می کنم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1963

به "مایورکا 0 ، بارسلونا 1؛ پیروزی با دستان خالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایورکا 0 ، بارسلونا 1؛ پیروزی با دستان خالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید