لاوروف: جنگ در سوریه، به سرانجام رسیده است

به گزارش واندر هنگر، وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه جنگ در سوریه به انتها رسیده، بر لزوم تشکیل و شروع به کار کمیته بازنویسی قانون اساسی این کشور تاکید نمود.

لاوروف: جنگ در سوریه، به سرانجام رسیده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت جنگ در سوریه تقریبا به انتها رسیده و این کشور در حال بازگشت به وضعیت صلح و آرامش است.

لاوروف شامگاه پنجشنبه در مصاحبه با روزنامه ترود گفت: در واقع، جنگ سوریه به انتها رسیده است. این کشور به تدریج در حال بازگشت به زندگی صلح آمیز است. کانون های تنش جداگانه ای البته هنوز در مناطقی که تحت کنترل دولت سوریه نیست، وجود دارد.

به نوشته خبرگزاری تاس وی ادلب و منطقه شرقی رودخانه فرات را نمونه ای از این کانون های تنش دانسته و شرح داد: کارهایی مانند یاری بشردوستانه فراگیر به سوریه، پیشرفت فرایند سیاسی برای انتها دادن به بحران و رسیدن به ثبات پایدار و طولانی مدت در این کشور و همچنین در تمام خاورمیانه (غرب آسیا) باید انجام گردد.

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اهمیت تشکیل هرچه سریعتر کمیته بازنویسی قانونی اساسی سوریه، توضیح داد: ما معتقدیم تشکیل و شروع به کار کمیته... گام مهمی در پیشبرد راه چاره سیاسی و اجرای آن توسط خود سوری ها با یاری سازمان ملل است. این گام، یاری می نماید معارضان و دولت سوریه برای اولین بار به طور مستقیم درباره آینده این کشور به گفت وگو بنشیند.

لاوروف با بیان اینکه روسیه خواهان احیای حکومت دولت سوریه بر تمام بخش های این کشور است، اضافه کرد: همچنین ما به مقابله با عواقب موج تروریسم و [یاری به] بازگشت سوری ها به سرزمین مادری خود و همچنین بازگشت این کشور به خانواده عرب جهت حفظ امنیت و ثبات خاورمیانه (غرب آسیا) علاقه مند هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 337

به "لاوروف: جنگ در سوریه، به سرانجام رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: جنگ در سوریه، به سرانجام رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید