غذای ساده برای شام ، 26 غذای سریع و سبک برای شام

به گزارش واندر هنگر، اگر می خواهید غذای ساده برای شام یا یه شام سبک داشته باشید، نیازی به صرف زمان زیاد و حتی هزینه بالا ندارید. در عین حال می توانید از خوردن یک شام ساده و فوری و ارزان لذت ببرید. ما در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله خبرنگاران به معرفی لیست انواع غذاهای ساده و ارزان برای شام می پردازیم. شما در ادامه می توانید با طرز تهیه نمونه های متعددی از غذاهای مناسب برای شام سریع و شام ساده و خوشمزه آشنا شوید.

غذای ساده برای شام ، 26 غذای سریع و سبک برای شام

انواع غذای ساده برای شام

1- کباب تابه ای یا کباب دیگی

برای تهیه یک شام ساده و فوری، کباب تابه ای یا کباب دیگی یک انتخاب ساده و عالی است. می توانید را در این مقاله بخوانید.

2- خاویار بادمجان

خاویار بادمجان یک شام خوشمزه است که اصالت آن به روسیه می رسد. برای مطالعه مراحل روی لینک مطلب کلیک کنید.

3- کوکو سبزی

برای تهیه یک شام ساده و ارزان، کوکو سبزی را نباید از قلم بیندازید. پیشنهاد می کنیم برای مطالعه مراحل طرز تهیه دو مدل روی لینک مطلب کلیک کنید.

4- شامی گیلانی یا شامی رشتی

به شامی گیلانی یا شامی رشتی، شامی پوک هم گفته می شود. این شام سبک و خوشمزه به عنوان غذای مجلسی شمالی ها هم کاربرد دارد. در سرویس آشپزی مجله خبرنگاران مقاله را بخوانید.

5- خورش دال عدس

خورش یا خوراک دال عدس غذای محبوب جنوبی هاست که به عنوان یک شام ساده و فوری آن را می پزند. برای پخت این غذا به کمتر از 30 دقیقه وقت نیاز دارید. می توانید مقاله مربوط به را در این لینک بخوانید.

6- کوکو سیب زمینی

برای کسانی که در پی درست کردن یک غذای ارزان و ساده برای شام هستند، کوکو سیب زمینی انتخاب مناسبی برای شام سریع است. می توانید مقاله مربوط به را در این لینک بخوانید.

7- سوپ گوجه فرنگی

هر چند سوپ ها معمولا به عنوان پیش غذا به کار می روند ولی می توانید برای تهیه یک شام سبک و خوشمزه از آن ها استفاده کنید. برای آشنایی با طرز تهیه این شام سریع و ساده مقاله مربوط به را بخوانید. در این مقاله 2 روش تهیه این سوپ را به شیوه ایتالیایی و ترکیه ای یا مدیترانه ای برایتان آماده کرده ایم.

8- سوپ مرغ

سوپ مرغ یکی از انواع شام ساده و سبک برای همه فصل های سال است که می تواند به عنوان شام سریع و خوشمزه هم روی آن حساب کرد. برای آشنایی با طرز تهیه این شام فوری مقاله مربوط به را در این لینک بخوانید.

9- کوکو لوبیا سبز

فرصت درست کردن این شام ساده و فوری و البته نو را از دست ندهید. ما برای تان دستور پخت این غذای خوشمزه را آماده کرده ایم. می توانید مقاله مربوط به را در این لینک بخوانید.

10- کتلت کینوا

معمولا وگان ها بیش از بقیه با کینوا آشنایی دارند. اما اگر دنبال یک شام نو و در عین حال ساده و خوشمزه و مقوی هستید می توانید مقاله مربوط به را در این لینک بخوانید.

11- خوراک عدسی

عدسی نیازی به معرفی ندارد. این غذای ساده و ارزان هم می تواند به عنوان شام به کار برود و هم یک صبحانه مقوی را در رژیم غذایی به خود اختصاص دهد. می توانید مقاله مربوط به را بخوانید.

12- لوبیا گرم

به جای این که از غذاهای کنسروی و دارای مواد نگهدارنده استفاده کنید، کافی است خودتان دست به کار شوید و برای یک شام ساده و خوشمزه لوبیا گرم یا خوراک لوبیا درست کنید. این شام ساده و خوشمزه دستور پخت بسیار آسانی دارد. می توانید مقاله مربوط به را بخوانید و فوت و فن های درست کردن یک لوبیا گرم لعابدار را یاد بگیرید.

13- نخود آب

شاید هنوز هم خیلی ها با نخودآب آشنایی چندانی نداشته باشند ولی این غذای ساده که به عنوان شام ساده و خوشمزه و مقوی می تواند در لیست غذایی تان جا بگیرد، یک غذای خیابانی برای شب های سرد زمستان هم هست. می توانید مقاله مربوط به را در مجله خبرنگاران بخوانید.

14- کتلت بادمجان

با بادمجان می توانید انواع غذاهای مختلف و خوشمزه را بپزید. این با استفاده از این سبزی محبوب یک شام سریع به شما پیشنهاد می دهیم. می توانید مقاله مربوط به را بخوانید.

15- کتلت هویج

در لیست انواع شام ساده و سریع، نباید کتلت هویج را از قلم بیندازید. تجربه خوردن یک غذای نو با هویج می تواند حسابی مجذوب کننده باشد. پس مقاله مربوط به را بخوانید.

16- بورانی بادمجان

احتمالا با بورانی ها آشنا هستید. انواع مختلفی از بورانی به عنوان پیش غذا یا شام سبک در لیست شام سریع قرار دارند. بورانی را با سبزیجات مختلفی می توانید تهیه کنید. مقاله مربوط به را بخوانید.

17- میرزا قاسمی

این شام سریع را حتما در برنامه غذایی تان قرار دهید. میرزا قاسمی در اصل غذای اصیل شمالی هاست و برای درست کردن آن به عنوان یک شام ارزان به مواد ساده ای نیاز دارید. می توانید را در این مقاله بخوانید.

18- یتیمچه یا یتیمک

برای درست کردن یک غذای ساده و ارزان برای شام، یتیمچه یکی از بهترین غذاهایی است که هم سریع درست می شود و خوشمزه است. پیشنهاد می کنیم مقاله را در مجله خبرنگاران بخوانید.

19- اشکنه

قدیمی ها کاملا با اشکنه آشنایی دارند. اشکنه هم یک شام سبک است و هم یک غذای ساده و ارزان برای شام. می توانید را در این مقاله بخوانید.

20- کشک بادمجان

برای درست کردن کشک بادمجان همان طور که از اسمش هم پیداست، فقط نیاز به کشک و بادمجان دارید که با پیاز داغ و سیر داغ و نعنا داغ باید غذا را طعم دار کنید. می توانید را به عنوان یک شام ساده و خوشمزه در این مقاله بخوانید.

21- املت

املت هم یک شام سریع و ساده است و هم می تواند در منوی صبحانه باشد. درست کردن این غذای ارزان و خوشمزه برای شام، اصلا کار سختی نیست ولی فوت و فن هایی برای پختن آن به شیوه حرفه ای وجود دارد. می توانید در این مقاله را بخوانید.

22- کتلت مرغ یا شامی مرغ

به کتلت مرغ، شامی مرغ هم گفته می شود. این غذا یک انتخاب ساده و خوشمزه در لیست شام است که برای مهمانی ها هم مناسب است. می توانید در این مقاله را بخوانید و فیلم آموزش تهیه آن را تماشا کنید.

23- آش دوغ

آش دوغ یک غذای ساده و ارزان برای شام است که به خصوص برای شب های سرد گزینه شام فوری مناسبی است. به عنوان یک غذای سبک و خوشمزه یا پیش غذا می توانید را در این مقاله بخوانید.

24- کال جوش یا کله جوش

بدون شک طرفداران اشکنه، کال جوش را هم به عنوان یک شام سریع و ساده در برنامه غذایی خود قرار می دهند. این غذای ارزان برای شام با ترکیب سبزیجات و کشک به همراه آب درست می شود. برای آشنایی با این مقاله را بخوانید.

25- کله کنجشکی

کله گنجشکی در لیست شام سبک و خوشمزه یکی از محبوب ترین گزینه ها است. این غذای لذیذ بسیار مقوی است و برای شب های سرد زمستان انتخاب بسیار خوبی است. در این مقاله را بخوانید و فیلم آموزش طرز تهیه آن را تماشا کنید.

26- اسنک مرغ و انبه

اسنک مرغ و انبه یکی از غذاهای سبک محبوب برای شام یا یک پیش غذای مجلسی برای مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی و دوستان است. این غذای متفاوت، به خاطر استفاده از میوه انبه مزیت مقوی بودن را هم دارد و از آن جایی که طبع انبه گرم است، با طبع مرغی که در طرز تهیه اسنک مرغ و انبه به کار رفته است، یک میکس ملایم و معتدل را می سازد و در کل آن را به غذایی با مزاج معتدل تبدیل می کند.

برای تهیه اسنک مرغ و انبه ابتدا باید سس آن را تهیه کنید. سپس مرغ ها را به همراه دیگر مخلفات با هم بپزید تا نرم شوند. در نهایت مرغ های پخته شده را ریش ریش کنید و روی نان باگت بریزید. برای مشاهده مراحل تهیه این شام ساده خوشمزه و مقوی، روی لینک مقاله بزنید.

غذای ساده برای شام چی بپزم؟

توصیه می کنیم که وعده شام را از رژیم غذایی تان حذف نکنید بلکه در این وعده غذایی از غذاهای سبک و مقوی برای انرژی رساندن به بدنتان کمک بگیرید. اما اگر مدام این سوال را از خودتان می پرسید که شام سریع و ارزان و فوری چه درست کنم، پیشنهاد ما به شما این است که هر از گاهی به این مطلب سر بزنید و دوباره غذاهای ساده و ارزان و فوری برای شام را مرور کنید.

چون این لیست شام سبک و فوری به مرور تکمیل می شود و می توانید برای شام ارزان و ساده و خوشمزه از آن ایده های زیاد و تازه ای بگیرید.

سوالات متداول

شام سبک و فوری چی درست کنم؟

اشکنه

کال جوش

عدسی

املت

انواع کتلت

انواع بورانی

غذای ساده و ارزان برای شام چی بپزم؟

میرزا قاسمی

کشک بادمجان

خورش دال عدس

خوراک خاویار بادمجان

منبع: افق کوروش
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2123

به "غذای ساده برای شام ، 26 غذای سریع و سبک برای شام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذای ساده برای شام ، 26 غذای سریع و سبک برای شام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید