تور ایتالیا: طرز تهیه کرامبل سیب زمینی؛ غذای آسان و خوشمزه ایتالیایی

به گزارش واندر هنگر، کرامبل سیب زمینی یک نوع غذای ایتالیایی است و یک وعده غذایی کامل و شیک و راحت محسوب میشود. می توانید این غذا را به عنوان پیش غذا در مهمانی ها سرو کنید و حتی آن را به صورت تک نفره و در سایز کوچک درست کنید. این غذا حالتی مشابه پیتزای سیب زمینی دارد و تشکیل شده است از خمیر سیب زمینی و مرغ و پنیر پیتزا و ….

تور ایتالیا: طرز تهیه کرامبل سیب زمینی؛ غذای آسان و خوشمزه ایتالیایی

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

درست کردن کرامبل سیب زمینی کار راحتی است و برای ایجاد تنوع در غذاهای روزانه بسیار مناسب است و به خصوص بچه ها عاشق این نوع غذاهای پنیری و راحت هستن. در خبرنگاران بلاگ با ما همراه شوید.

مواد لازم کرامبل سیب زمینی:
فیله مرغ کوچک1 عدد
تخم مرغ کوچک1 عدد
سیب زمینی400 گرم یا 4 عدد
پنیر پیتزا80 گرم
کره1 قاشق غذاخوری
سیر1 الی 2 حبه
آرد سفید80 گرم
پودر پنیر پارمسان (دلخواه)1 قاشق غذا خوری
پود سوخاریبه میزان لازم
رزماری (دلخواه)چند پر
نمک و فلفل و آویشن و پاپریکابه میزان لازم

برای آماده کردن این غذای خوشمزه ابتدا مواد میانی اون رو آماده میکنیم.

1- برای این کار فیله مرغ رو به صورت قطعات کوچک خرد میکنیم و به همراه یک قاشق غذا خوری روغن مایع داخل ماهیتابه روی حرارت کم قرار میدیم.

تا تغییر رنگ بدن و آب بندازن و آبشون کشیده بشه.

2- و کمی نمک هم به مرغ ها اضافه میکنیم وقتی آب مرغ ها کاملا کشیده شد اون ها رو از تابه خارج میکنیم و سیر له شده (یا حریره سیر) رو داخل تابه میریزیم و کمی تفت میدیم.

و بعد دوباره تکه های مرغ رو داخل تابه برمیگردونیم و ادویه های دلخواه رو بهش اضافه میکنیم.

من از پاپریکا و آویشن و کمی فلفل سفید استفاده کردم.

3- مرغ ها رو کاملا تفت بدین تا سرخ بشن و بعد یک فنجان آب مرغ رو بهش اضافه کنید.

اگه آب مرغ در دسترس ندارین یک سوم استاک مرغ رو با کمی آب جوش حل کنید و به مرغ ها اضافه کنید (اگه از استاک مرغ استفاده میکنید در ابتدا نمک کمتری به مرغ ها اضافه کنید تا شور نشن)

در تابه رو بذارین تا مرغ ها کاملا بپزن و آب اون ها کشیده بشه و بعد از روی حرارت بردارین و داخل ظرفی بریزین.

4- و اجازه بدین کاملا خنک بشن و بعد پنیر پیتزای رنده شده رو بهشون اضافه و مخلوط کنید.

توجه کنید که مواد داخلی این غذا کاملا سلیقه ای و اختیاریه بنابراین میتونید به این ترکیب میزانی قارچ پخته و فلفل دلمه ای یا ذرت و … هم اضافه کنید یا به جای مرغ از سوسیس یا گوشت بوقلمون یا گوشت چرخ نموده بهره ببرید.

مواد میانی آماده شده رو کنار بذارین و خمیر غذا رو آماده کنید.

برای این کار سیب زمینی ها رو به خوبی شسته و داخل ظرفی با کمی آب روی حرارت بذارین تا آب پز بشن و اجازه بدین کمی از دما بیفتن و بعد پوست اونها رو جدا کنید و با رنده درشت رنده کنید (حتما سیب زمینی ها رو رنده درشت کنید و به هیچ عنوان میکس نکنید چون میکس کردن باعث سفت شدن و انسجام بافت خمیر بعد از پخت میشه) و یک عدد تخم مرغ کوچک رو به سیب زمینی های رنده شده و خنک اضافه کنید.

5- و کاملا مخلوط کنید تا یکدست بشن و بعد نمک و فلفل سیاه و یا هر ادویه دلخواهی که دوست دارین رو بهش اضافه کنید (میتونید از زردچوبه و آویشن یا پودر زیره و … هم بهره ببرید).

آرد رو داخل ظرف الک کنید و مواد رو با دست کاملا مخلوط کنید و به خورد هم بدین تا به شکل خمیری نرم و یکدست در بیاد.

6- برای این غذا میتونید از قالب کمربندی یا قالب تارت بهره ببرید سایز قالب من بیست و دو سانتی متر بود.

داخل قالب رو به خوبی با روغن جدا کننده یا روغن جامد و یا کره نرم شده چرب کنید و بعد روی کف و دیواره های قالب رو با پودر سوخاری یا پودر نان باگت خشک آرد پاشی کنید (میتونید کف قالب کاغذ روغنی بندازین ولی من این کار رو نکردم)

دو سوم از خمیر رو داخل قالب قرار بدین.

7- و با دست باز کنید برای اینکه خمیر به دستتون نچسبه و بتونید اون رو راحت پهن کنید کمی دستتون رو خیس کنید و با یاری انگشت های دست خمیر رو کاملا داخل قالب پهن کنید و کمی روی دیواره ها بالا بیارین (ارتفاعی که برای دیواره ایجاد میکنید دلخواهه و میتونه بلند یا کوتاه باشه)

سعی کنید ضخامت خمیر همه جای قالب یک مقدار باشه برای اینکه خمیر به خوبی بپزه ضخامت اون باید نه خیلی زیاد و نه خیلی نازک باشه من خمیر رو به ضخامت نیم سانت پهن کردم ضخامت زیاد باعث میشه خمیر به خوبی سرخ نشه و حالت خمیری داشته باشه و ضخامت کم باعث میشه خمیر خشک بشه

حالا قسمت داخلی قالب رو با مواد میانی پر کنید.

8- و بعد یک سوم به جای مانده خمیر رو بردارین و با یک دست تکه های کوچکی از خمیر رو جدا کنید و به صورت کرامبل مانند روی مواد میانی بریزید (اگه خمیر به دستتون میچسبید دستتون رو کمی مرطوب کنید) سطح مواد میانی رو کاملا با تکه های خمیر پوشش بدین تا به صورت یکدست پر بشه.

9- یک قاشق کره رو به صورت بن ماری آب کنید. یا داخل ماکروفر بذارین تا ذوب بشه.

10- و بعد با قلمو از کره روی سطح کرامبل بزنید.

میزانی پودر سوخاری یا پودر نان باگت خشک روی کرامبل بپاشین و بعد روی اون به دلخواه پودر پنیر پارمسان و رزماری بریزین (یا میتونید کمی آویشن یا پول بیبر بریزین)

(در آخر برای اینکه دیواره های کرامبل حالت هلالی داشته باشه با یک چاقو به فاصله یک سانت دیواره ها رو به پایین فشار دادم این کار اختیاریه)

11- قالب رو داخل فر دویست درجه سانتی گراد که از قبل گرم شده در طبقه وسط و به مدت تقریبی چهل دقیقه قرار بدین تا خمیر کاملا بپزه و طلایی بشه اگه فر شما گازیه میتونید در آخر گریل رو روشن کنید تا روی کرامبل سیب زمینی هم طلایی و خوش رنگ بشه.

زمان گفته شده بسته به نوع فر تقریبی و حدودی هست پس مرتب کرامبل سیب زمینی رو چک کنید.

کرامبل سیب زمینی رو به صورت گرم یا نیمه گرم به همراه سس دلخواه سرو کنید.

نکات کرامبل سیب زمینی:

  • در صورت دلخواه میتونید روی مواد میانی و قبل از ریختن تکه های خمیر از یک لایه پنیر گودا بهره ببرید.
  • به جای پخت مرغ با این روش میتونید اون رو به روش دلخواه آبپز و تکه تکه کنید.
  • میتونید به جای مرغ از گوشت چرخ نموده بهره ببرید برای این کار یک عدد پیاز نگینی خرد شده رو با یک قاشق روغن تفت بدین تا طلایی بشن و بعد گوشت چرخ نموده رو بهش اضافه کنید و تفت بدین و اجازه بدین بپزه و بعد نمک و ادویه های دلخواه رو بهش اضافه کنید و در آخر کمی زعفران و رب بهش بزنید میتونید از قارچ یا ذرت یا فلفل دلمه ای هم داخلش بهره ببرید اما توجه کنید که مواد نباید خیلی چرب باشن و روغن کمی باید بهره ببرید وگرنه باعث چرب و روغنی شدن خمیر میشه.
  • میتونید داخل خمیر سیب زمینی به دلخواه سی گرم پودر پنیر پارمسان بهره ببرید و اون رو به همراه آرد به مواد اضافه کنید.
منبع: اُکالا
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1888

به "تور ایتالیا: طرز تهیه کرامبل سیب زمینی؛ غذای آسان و خوشمزه ایتالیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا: طرز تهیه کرامبل سیب زمینی؛ غذای آسان و خوشمزه ایتالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید