طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه (ذرت مکزیکی خانگی) با تمام نکات

به گزارش واندر هنگر، ذرت مکزیکی یکی از میان وعده های خوشمزه و بسیار پرطرفدار در دنیا است که همانطور که از نامش تعیین است اصالتش متعلق به کشور مکزیک می باشد. ذرت مکزیکی با مواد و روش های بسیار متنوعی طبخ می گردد. در این مطلب طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه (ذرت مکزیکی خانگی) آورده شده است؛ با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای 4 نفر ذرت مکزیکی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری ذرت مکزیکی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه (ذرت مکزیکی خانگی) با تمام نکات

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه (ذرت مکزیکی خانگی)

مواد لازم
ذرت پخته یا ترجیحا کنسروی300 گرم
کره مارگارین20 گرم
قارچ خرد شده 1 پیمانه
سس مایونز 3 قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا 100 گرم
نمک، آویشن و فلفلبه مقدار لازم

روش پخت ذرت مکزیکی خانگی با قارچ و پنیر

  • برای تهیه ذرت مکزیکی خانگی ابتدا در قابلمه ای کره را می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم آب گردد و بعد ذرت را اضافه می کنیم(اگر از کنسرو ذرت استفاده می کنید آب آن را جدا کنید و ذرت را در قابلمه بریزید)
  • و صبر می کنیم تا کمی نرم گردد و بعد قارچ ها را با دستمال نمدار تمیز می کنیم و خیلی سریع آبکش می کنیم و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی کمی درشت خرد می کنیم و به ذرت اضافه می کنیم و حرارت را ملایم رو به کم می کنیم
  • و پیاپی هم میزنیم و کمی آب لیمو ترش اضافه می کنیم تا رنگ قارچ ها تغییر نکند و درب قابلمه را می گذاریم و صبر می کنیم تا قارچ ها نیز کمی نرم شوند و بعداز 5 دقیقه به آن سر می زنیم محتمل است قارچ ها آب انداخته باشند حرارت را بیشتر می کنیم
  • و مواد را مخلوط می کنیم تا آب قارچ ها تبخیر گردد و بعد حرارت را کم می کنیم و آویشن،فلفل سیاه و کمی نمک روی مواد می پاشیم و مخلوط می کنیم و سس مایونز را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا با تمام مواد آشته گردد
  • و بعد پنیر پیتزا را به ذرت مکزیکی اضافه می کنیم و کمی با دیگر مواد مخلوط می کنیم تا پنیر به تمام نقاط ذرت ها برسد سپس درب قابلمه را می گذاریم و حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم تا پنیر پیتزا در مواد ذوب و کشدار گردد.
  • می توانید کالباس نیز به این ترکیب اضافه کنید و یا سیب زمینی سرخ کنید و در کنار ذرت مکزیکی سرو کنید. پس از 3 دقیقه درب قابلمه را بر می داریم و ذرت مکزیکی داغ را در ظرف های مورد نظر می کشیم و نوش جان کنید.

نکات کلیدی تهیه ذرت مکزیکی

  • برای ادویه مخصوص ذرت مکزیکی میتوانید از انواع فلفل تند قرمز و سیاه، ادویه کاری و همچنین آویشن بهره ببرید.
  • معمولا ذرت مکزیکی با ذرت خام هم تهیه میگردد. البته بهتر است کنسرو ذرت یا ذرت یخ زده را در ذرت مکزیکی بریزید.
  • در تهیه ذرت مکزیکی ساده میتوانید به جای سس مایونز از خامه ترش بهره ببرید.
  • در این دستور تهیه، به جای پنیر پیتزا پنیر پارمسان و یا موزارلا هم میتوان جایگزین کرد. بستگی به تمایل خودتان دارد.
  • اگر دوست داشته باشید میتوانید در ذرت مکزیکی خود، پیازچه، سیر، فلفل سبز و همین طور کالباس خرد شده نیز بریزید.
  • طرز تهیه ذرت مکزیکی با بلال به این صورت است که قبل از مرحله اول باید دانه های بلال را با دقت جدا کنید. وقتی 15 دقیقه گذشت سپس نمک را اضافه کنید و سپس به مدت نیم ساعت الی 45 دقیقه اجازه دهید در آب و نمک کاملا پخته گردد.

سخن آخر

تا وقتی ذرت مکزیکی هست بیخیال رژیم لاغری! تهیه کردن ذرت مکزیکی خانگی که کاری ندارد. دستور تهیه ذرت مکزیکی در خانه (ذرت مکزیکی خانگی) را هم که خواندید؛ پس همین حالا دست به کار شوید. در این مطلب طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه را برای شما عزیزان به صورت مرحله به مرحله شرح دادیم و در نهایت شما را با حالی خوبِ ناشی از تهیه این خوراکی خوشمزه تنها می گذاریم.

ذرت مکزیکی، معمولا با قارچ تهیه می گردد اما اگر طعم قارچ را نمیپسندید میتوانید آن را از لیست مواد اولیه مورد احتیاج حذف کنید و بقیه مراحل را مطابق با دستور گفته شده پیش بروید. روش های مختلفی برای تهیه ذرتِ مکزیکی وجود دارد. اگر شما روش بهتر و خوشمزه تری سراغ دارید، لطفا در پایین همین صفحه آن را با ما به اشتراک بگذارید و ما را از نظرات ارزشمند خودتان محروم نکنید.

در سرانجام توصیه می کنیم اگر در حین پخت ذرت مکزیکی ذرت اضافی آوردید، با آن یک سالاد مکزیکی یا سالاد ماکارونی با کالباس خوشمزه درست کنید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1145

به "طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه (ذرت مکزیکی خانگی) با تمام نکات" امتیاز دهید

8 کاربر به "طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه (ذرت مکزیکی خانگی) با تمام نکات" امتیاز داده اند | 3.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه (ذرت مکزیکی خانگی) با تمام نکات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید