شیوه نامه راه اندازی و بهره برداری از آزمایشگاه ها و کارگاه های مرکزی دانشگاه آزاد ابلاغ شد

به گزارش واندر هنگر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بخشنامه ای، شیوه نامه راه اندازی و بهره برداری از آزمایشگاه ها و کارگاه های مرکزی (تحقیقاتی/کاربردی) دانشگاه آزاد اسلامی را ابلاغ کرد.

شیوه نامه راه اندازی و بهره برداری از آزمایشگاه ها و کارگاه های مرکزی دانشگاه آزاد ابلاغ شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدمهدی طهرانچی شیوه نامه راه اندازی و بهره برداری از آزمایشگاه ها و کارگاه های مرکزی (تحقیقاتی/ کاربردی) دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها ابلاغ کرد.

در این بخشنامه تأکید شده است با توجه به اینکه توسعه شبکه آزمایشگاهی، تحقیقاتی و کارگاهی درآمدزای دانشگاه و بهره برداری از ظرفیت های ساختاری و تجهیزاتی از اولویت های راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی است، توجه و اهتمام ویژه به راه اندازی و بهره برداری بهینه از این حوزه ها از برنامه های اصلی شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه است.

تفکیک منطقی آزمایشگاه ها/ کارگاه های مرکزی از آزمایشگاه ها و کارگاه های صرفاً آموزشی، افزایش درآمد های غیرشهریه ای دانشگاه به وسیله مشارکت با بخش خصوصی و دولتی در حوزه آزمایشگاه ها/کارگاه های مرکزی، ایجاد مدیریت متمرکز و یکپارچه در حوزه آزمایشگاه ها و کارگاه ها، ایجاد بستری مناسب برای ارائه خدمات با کیفیت به پژوهشگران، استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و افزایش رضایت مندی کاربران، شناسایی و مدیریت ظرفیت های ساختاری و تجهیزاتی دانشگاه در پاسخگویی به احتیاج های جامعه، صنعت و دولت، استقرار الزامات استاندارد های ملی و بین المللی در حوزه های مدیریتی، فنی و ایمنی آزمایشگاه ها، توسعه سهم بازار دانشگاه آزاد اسلامی از نظر خدمات آزمایشگاهی/کارگاهی در سطح کشور، استفاده از ظرفیت کلان شبکه آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی برای ارائه خدمات یکپارچه به کل کشور و... از جمله اهداف ابلاغ این شیوه نامه است.

همچنین فرایند راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه/کارگاه های مرکزی (تحقیقاتی/کاربردی) توسط واحد های دانشگاهی باید مطابق فلوچارت پیوست این بخشنامه که به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده است، باشد.

در این بخشنامه آمده است: نظارت بر عملکرد آزمایشگاه/کارگاه مرکزی (تحقیقاتی/کاربردی) در مرحله اول برعهده معاونت پژوهش و فناوری و یا معاونت علمی واحد دانشگاهی است و مراکز خدمات استان وظیفه نظارت، ارزیابی و پایش مستمر عملکرد آزمایشگاه ها/کارگاه های مرکزی را در استان برعهده دارند. همچنین پایش عملکرد به صورت سیستماتیک به وسیله پورتال آزمایشگاه/کارگاهی دانشگاه (ساتا) و توسط شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه انجام می گردد.

براساس بند های این بخشنامه؛ بازرسی های ادواری و موردی توسط دستگاه نظارتی شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه انجام خواهد شد و میزان درآمد حاصل و همچنین میزان خدمات ارائه شده به دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مهمترین شاخص های ارزیابی آزمایشگاه ها/کارگاه های مرکزی (تحقیقاتی/کاربردی) است.

در این بخشنامه تأکید شده است که واحد های دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه دارند تمهیدات لازم به منظور افزایش بهره وری و حفظ صرفه و صلاح دانشگاه را به کار گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1266

به "شیوه نامه راه اندازی و بهره برداری از آزمایشگاه ها و کارگاه های مرکزی دانشگاه آزاد ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه نامه راه اندازی و بهره برداری از آزمایشگاه ها و کارگاه های مرکزی دانشگاه آزاد ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید