شایع ترین علائم سرطان کیسه صفرا

به گزارش واندر هنگر، سرطان مجرای صفراوی و کیسه صفرا در اندام های عمیق داخل بدن ایجاد می گردد و تشخیص آنها را سخت می نماید.

شایع ترین علائم سرطان کیسه صفرا

به گزارش سیناپرس، دانستن علائم این سرطان های نادر ممکن است به تشخیص زودهنگام یاری کند. به گفته دکتر میرال ساداریا گراندی، مدیر جراحی کبد صفراوی در موسسه سرطان راتگرز نیوجرسی در نیوبرانزویک، سرطان کیسه صفرا و سرطان مجرای صفراوی دو بیماری مجزا هستند. هر دو تمایل دارند در سلول های غده ای در بافتی که مجرای صفراوی را می پوشاند آغاز شوند، اگرچه صفرای آزاد شده از طریق کبد به روده کوچک می رود.

ساداریا گراندی در بیانیه ای گفت: زمانی که سرطان در کیسه صفرا ایجاد می گردد (اندام کوچکی که از طریق مجاری صفراوی به کبد متصل می گردد)، معمولاً از درونی ترین لایه های آن آغاز می گردد و سپس سرطان به بافت اطراف توسعه می یابد. وظیفه کیسه صفرا ذخیره صفرا است که از طریق کبد برای یاری به هضم چربی های غذایی فراوری می گردد.

سرطان مجرای صفراوی که به آن کلانژیوکارسینوما نیز گفته می گردد، در اثر رشد غیرطبیعی سلول ها در مجرای صفراوی ایجاد می گردد. این می تواند در هر بخشی از سیستم مجرای صفراوی رخ دهد.

ساداریا گراندی گفت: سرطان کیسه صفرا معمولاً تا اواخر دوره بیماری علائمی ایجاد نمی کند، اما بعضی از علائم اولیه عبارتند از توده در شکم، تهوع و یا استفراغ، درد و کاهش وزن.

افراد مبتلا به بیماری التهابی روده، افراد مبتلا به التهاب مزمن مجاری صفراوی و افراد مسن در معرض خطر ابتلا به سرطان مجرای صفراوی هستند.

علائم می تواند شامل زردی باشد که در آن پوست و سفیدی چشم زرد می گردد؛ خارش، ادرار تیره، درد شکم، تب، تهوع و استفراغ.

پولیپ های کیسه صفرا، کیست های کلدوک و تومورهای کیستیک صفراوی به نام سیستادنوما صفراوی می توانند پیش سازهای سرطان باشند. ساداریا گراندی گفت که برداشتن از طریق جراحی به عنوان یک اقدام پیشگیرانه توصیه می گردد. طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا، سالانه حدود 12130 نفر به سرطان مجرای صفراوی یا کیسه صفرا مبتلا می شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 16 بهمن 1401 بروزرسانی: 16 بهمن 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2187

به "شایع ترین علائم سرطان کیسه صفرا" امتیاز دهید

1 کاربر به "شایع ترین علائم سرطان کیسه صفرا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایع ترین علائم سرطان کیسه صفرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید