ثبت واضح ترین اسکن های مغزی به وسیله محققان

به گزارش واندر هنگر، محققان مرکز Vivo Microscopy به همراه دانشمندانی از دانشگاه دوک و مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تنسی، دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه پیتسبورگ و دانشگاه ایندیانا، تصاویر MRI با وضوح 64 میلیون بار واضح تر از تصاویر فعلی ثبت نموده اند.

ثبت واضح ترین اسکن های مغزی به وسیله محققان

دانشمندان بعد از 50 سال، پیروز به ثبت واضح ترین اسکن های مغزی شدند که تا به امروز به ثبت رسیده است. تصاویر MRI نو حدود 64 میلیون بار واضح تر از تصاویری هستند که معمولاً در روش های سنتی از مغز گرفته می گردد.

حدود 50 سال قبل، پال لاتربر، شیمی دان آمریکایی اولین تصاویر MRI مغزی را ثبت کرد. اکنون محققان مرکز Vivo Microscopy به همراه دانشمندانی از دانشگاه دوک و مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تنسی، دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه پیتسبورگ و دانشگاه ایندیانا، تصاویر MRI با وضوح 64 میلیون بار واضح تر از تصاویر فعلی ثبت نموده اند.

ثبت واضح ترین اسکن های مغزی به وسیله محققان

اسکن های MRI ثبت شده جزییات را با دقت بالایی نمایش می دهد. این تصاویر دقیق می توانند برای تشخیص تومور های مغزی پیشرفته کاربردی باشد. میزان هر وکسل (Voxel) یعنی کوچک ترین واحد ساختاری تصاویر سه بعدی مغز حدود 5 میکرون یا پنج هزارم میلی متر است. این بدان معنی است که فناوری نو اسکن مغزی می تواند جزییات حیرت انگیزی از مغز را به تصویر بکشد که پیش از این امکان مشاهده آن ها وجود نداشته است.

محققان بر این باورند که این تصاویر می توانند درک عمیق تری از چگونگی تغییرات مغز با افزایش سن، رژیم غذایی و بیماری های عصبی مانند آلزایمر را ارائه دهد. جی. آلن جانسون، استاد رادیولوژی، فیزیک و مهندسی زیست پزشکی در دانشگاه دوک می گوید فناوری نو واقعاً می تواند تصاویری با جزییات دقیق ثبت کند. این فناوری می تواند برای تشخیص بعضی بیماری های مغزی کارایی داشته باشد.

لازم به ذکر است محققان پس از ثبت تصاویر MRI، بافت مغز را با میکروسکوپ صفحه نوری نیز اسکن کردند. این کار به دانشمندان این امکان را می دهد بتوانند تا گروه های خاصی از سلول ها را برچسب گذاری نمایند و به آن ها اجازه می دهد تا نحوه پیشرفت بیماری های عصبی را در طول زمان مورد توجه قرار دهند.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 30 فروردین 1402 بروزرسانی: 30 فروردین 1402 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2215

به "ثبت واضح ترین اسکن های مغزی به وسیله محققان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت واضح ترین اسکن های مغزی به وسیله محققان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید