ساخت انبوه مسکن ارزان قیمت

به گزارش واندر هنگر، خبرنگاران:عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان از ساخت مسکن ارزان قیمت با مکانیسم تهاتری و توافق با بنیاد مسکن برای تهاتر سیمان اطلاع داد.

ساخت انبوه مسکن ارزان قیمت

جهت دریافت خدمات خرید درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، علاءالدین ختایی در نشست خبری به تشریح شرایط بخش فراوری مسکن طی دو سال اخیر پرداخت و با بیان اینکه نرخ مصالح ساختمانی و دستمزدها در بخش ساخت و ساز مسکن روی قیمت ها تاثیرگذار بوده که باید این مسئله را مدیریت کنیم، اظهار کرد: قیمت نهاده های ساختمانی نسب به سال گذشته حدود 35 درصد افزایش یافته است، اگر سال قبل می توانستیم قیمت مصاله را کنترل کنیم در بخش ساخت وساز نسبت سال جاری 35 درصد جلو افتاده بودیم.

وی با اشاره به تاثیرگذاری زمین و مجوزهای ساخت و ساز در قیمت تمام شده مسکن، ادامه داد: بعضی دستگاه های مسئول از جمله وزارت راه و شهرسازی در رابطه با فراوری مسکن همکاری می نمایند و زمین را با قیمت پایین در اختیار سازندگان و مردم قرار می دهند.

وی با یادآوری این که وزارت راه در طرح ملی مسکن این کار را انچام داده است، اضافه نمود: در تفاهم با این وزارتخانه مصالح ساختمانی ساخت 100 هزار مسکن را به صورت تهاتری تامین خواهیم کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن فراورینمایندگان و فناوران صنعتی ساختمان در ادامه به جزئیات مربوط به هزینه های ساخت اشاره نمود و گفت: دستمزدها 30 درصد، مصالح ساختمانی عمومی 35 درصد و مصالح ساختمانی پایه (میلگرد و سیمان) 25 درصد هزینه ساخت و ساز مسکن هستند.

ختایی راه حل کاهش هزینه های فراوری مسکن را تامین مصالح ساختمانی به صورت تهاتر اعلام و اضافه نمود: هم اکنون 60 تا 70 درصد ظرفیت کارخانه های فراوری مصالح ساختمانی خالی است که می توانیم با تامین مواد اولیه از این پتانسیل برای فراوری نهاده های ساختمانی ارزان قیمت و با نرخ ثابت استفاده کنیم. مهم ترین نتیجه عملیاتی شدن این برنامه ساخت مسکن با قیمت های مناسب و ارزان در مقایسه با نرخ های کنونی است.

وی با اشاره به استقبال کارخانه های فراوری مصالیح ساختمانی از این برنامه، اظهار کرد: با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز برای تهاتر سیمان به عنوان یکی از مصالح ساختمانی پایه به تفاهم رسیده ایم.

وی تاکید نمود: با استفاده از چنین ظرفیت هایی شاهد جهش فروش در صنعت ساختمان و به دنبال آن فعال شدن حدود 2000 خدمات مرتبط با این حوزه خواهیم بود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1010

به "ساخت انبوه مسکن ارزان قیمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت انبوه مسکن ارزان قیمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید