زاخارووا: آمریکا برای تحریم روسیه دلیل تراشی می نماید

به گزارش واندر هنگر، سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره احتمال اعمال تحریم علیه روسیه توسط آمریکا و کشورهای اروپایی در ارتباط با پرونده ناوالنی گفت: دلیل تحریم برای آنها مهم نیست، آنها این دلایل را می سازند.

زاخارووا: آمریکا برای تحریم روسیه دلیل تراشی می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

ماریا زاخاروا روز چهارشنبه به طور مستقیم از کانال یوتیوب گفت: آمریکا همواره بهانه های مختلف و واهی برای اعمال تحریم ها در خصوص روسیه می یابد و احتیاجی به یافتن دلیل برای تحریم روسیه نمی بیند.

وی در واکنش به اخبار رسانه ها مبنی بر اینکه سناتور میت رمنی از حزب جمهوریخواه بسته ای تحریمی علیه روسیه در موضوع الکسی ناوالنی فعال سیاسی روس مخالف دولت این کشور آماده نموده است، گفت: زمانی که این خبر را شنیدم موارد گذشته را بخاطر آوردم که طرف آمریکایی تهدید به اعمال تحریم های جدید در خصوص روسیه نموده بود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: بهانه می تواند متفاوت باشد و آمریکا احتیاج به دلیل برای اعمال تحریم نمی یابد و همواره می تواند بهانه ای را برای تحریم کردن بیابد.

وی همچنین با انتقاد از رویکرد کشورهای غربی در خصوص روسیه به پیروی آنها از سیاست های ضدروسی آمریکا اشاره و اظهار کرد: این کشورهای احتیاجی به یافتن دلیل منطقی برای چنین اقداماتی علیه روسیه نمی بینند.

زاخارووا گفت: برای این کشور (کشورهای غربی) ماهیت مساله به هیچ وجه مهم نیست و آنها احتیاج به بهانه دارند و از هر دستاویزی برای این منظور استفاده می نمایند.

وی ادامه داد: آنها از این تاکتیک در سال 2020، در سال 2016 و سال 2011 استفاده کردند. این سیاست بازدارندگی در خصوص روسیه در طول سالیان متمادی بکار گرفته می گردد. همانطور که شاهدیم بهانه ها کاملا گوناگون است و آنها نمی خواهند واقعیت را بدانند و در عمق مساله تفکر نمایند.

دادگاه مسکو شامگاه سه شنبه پس از چند ساعت شور حکم به تبدیل 3.5 سال حبس تعلیقی ناوالنی به حبس در زندان صادر کرد.

ناوالنی یکی از اصلی ترین منتقدان پوتین و از داوطلبان شرکت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری 2018 میلادی روسیه بود که به دلیل محکومیت قبلی از نامزدی در انتخابات منع شد.

وی بیستم ماه اوت (سی ام مرداد) در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار شد و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر تومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان آلمانی در اوایل ماه جاری اعلام کردند، نشانه هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

آمریکا تا به امروز بیش از 90 بسته تحریمی در خصوص روسیه در عرصه های مالی و مالی وضع نموده و صدها شهروند روس بویژه مقام های این کشور در فهرست های تحریمی آمریکا قرار دارند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1458

به "زاخارووا: آمریکا برای تحریم روسیه دلیل تراشی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاخارووا: آمریکا برای تحریم روسیه دلیل تراشی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید