50 نماینده اروپا: بورل به علت سفر حقارت بار به مسکو استعفا دهد

به گزارش واندر هنگر، ریهو تراس، نماینده استونی در مجلس اروپا گفت که به همراه بیش از 50 عضو دیگر مجلس نامه ای را خطاب به رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نوشته و خواهان استعفای جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه به علت سفر غیرقابل دفاع و حقارت بار او به مسکو شده اند.

50 نماینده اروپا: بورل به علت سفر حقارت بار به مسکو استعفا دهد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش یورونیوز، بورل چند روز پس از زندانی شدن الکسی ناوالنی، منتقد کرملین، به مسکو سفر کرد و در حالی که با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود دیدار می کرد، مسکو سه دیپلمات اروپایی را به علت شرکت در تجمع های هواداران ناوالنی اخراج کرد.

تراس که پیشتر فرمانده ارتش بوده و در حال حاضر به نمایندگی از حامیان حزب مردم اروپا در استونی به مجلس اروپا راه یافته، به یورونیوز گفت که سفر بورل به مسکو یک فاجعه عظیم بود؛ چرا که روسیه هر کاری را که می توانست برای تحقیر عالی رتبه ترین دیپلمات اتحادیه اروپا بکند، کرد.

نماینده استونی بعلاوه معتقد است که بورل پس از اعلام خبر اخراج سه دیپلمات آلمانی، لهستانی و سوئدی از مسکو باید به سفر خود سرانجام می داد.

او در شرح محتوای نامه بیش از 50 نماینده مجلس اروپا به اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا هم گفت که هدف ارائه استدلال هایی در خصوص ناکامی های پیاپی بورل در دفاع از منافع اتحادیه اروپا بود.

تراس اضافه کرد، بر همین اساس به اظهارات نادرست او در خصوص تحریم های روسیه استناد شده و هم انتقاد های او از آمریکا به اسم متحد اصلی اتحادیه اروپا به خاطر سخت گیری بر کوبا یادآوری شده است. نماینده استونی بعلاوه یادآور شد که دفاع آقای بورل از واکسن روسی اسپوتنیک برای مقابله با بیماری کووید-19 هم در حیطه مسئولیت ایشان نبوده است.

امضا کنندگان این نامه از خانم فن در لاین خواسته اند تا برای جلوگیری از تضییع بیشتر منافع اتحادیه اروپا عذر بورل را بخواهد و او را وادار به استعفا از سمت خود کند.

بورل روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای سفر مسکو را بسیار پیچیده و کنفرانس خبری برگزار شده در روسیه را بسیار تهاجمی توصیف نموده بود. او در عین حال، اعلام نموده بود که روسیه در حال دور شدن از اتحادیه اروپاست و قصد ندارد از فرصت موجود برای مصاحبه استفاده کند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعلاوه اعتراف نموده بود که به وسیله شبکه های اجتماعی از اخراج دیپلمات های اروپایی با خبر شده و مسکو رسما این اقدام را به اطلاع نرسانده بوده است.

در مقابل تراس این بیانیه بورل را به مثابه ریختن اشک تمساح دانست ولی سپس سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که بورل از سفر خود به مسکو ابراز پشیمانی نمی کند و بر این باور است که مواضع روشن اروپا را در این سفر به اطلاع مسکو رسانده است.

منبع: فرارو
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1750

به "50 نماینده اروپا: بورل به علت سفر حقارت بار به مسکو استعفا دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 نماینده اروپا: بورل به علت سفر حقارت بار به مسکو استعفا دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید