ذخیره خون کشور در شرایط قرمز! ، مردم خون اهدا نمایند

به گزارش واندر هنگر، مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر در توئیتی با بیان اینکه کرونا بیماران دیگر را هم به درد خود مبتلا نموده است، تاکید نمود: ذخیره خون کشور در شرایط قرمز است.

ذخیره خون کشور در شرایط قرمز! ، مردم خون اهدا نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، اسماعیل رمضانی در توئیت خود نوشت: اگر امکان اهداء خون دارید؛ با رعایت شرایط ایمنی و بهداشتی به کمک بیماران احتیاجمند بشتابید.

پیشتر پیمان عشقی، مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور نیز تاکید نموده بود که تامین خون بیماران اورژانسی و مصرف نمایندگان مستمر در اولویت است. وی با تاکید بر اینکه جراحی های غیر اورژانسی باید دست کم در تهران و شهرهای عظیم متوقف گردد، گفت: اولویت سازمان انتقال خون تامین خون برای بیماران با شرایط اورژانسی و مصرف نمایندگان مستمر مانند بیماران تالاسمی است.

عشقی با بیان این که مراکز اهدای خون با تمام استانداردها برای حضور اهدانمایندگان خون آماده اند، گفت: در روزهای آخر سال در شرایط عادی هم به دلیل تعطیلات و سفرهای نوروزی دچار کمبود خون می شدیم و الان نمی خواهیم بحران کمبود خون، به بحران کرونا اضافه کرده گردد.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور نیز چند روز پیش در گفت وگو با ایلنا در همین رابطه گفت: شیوع بیماری کرونا نباید اهدای خون را از یاد اهدانمایندگان ببرد. کشور به طور روزانه 6 هزار واحد خون احتیاج دارد. ما باید بتوانیم جوابگوی 900 بیمارستان و مرکز درمانی در کشور باشیم.

بشیر حاجی بیگی اضافه کرد: احتیاج به خون و فرآورده های آن مانند پلاکت به صورت روزانه مورد احتیاج است. برای تهیه این پلاکت باید خونی را که روزانه اهدا می گردد، طی 6 ساعت اولیه فرآوری کنیم و ارائه دهیم.

  • ذخایر خونی در 5 استان به نصف رسید | بیماران تالاسمی را دریابید

  • لزوم توجه به بیماران احتیاجمند به خون در بحران کرونا

  • فیلم | آمادگی برای دریافت خون اهدایی در شرایط کرونایی

حاجی بیگی اظهار کرد: ما 20 درصد خون اهدائی را برای بیماران خاص استفاده می کنیم. این مصرف بالا برای بیماران خاص احتیاج به اهدای روزانه دارد. در رابطه با بیماران تالاسمی هم باید بگویم که هر بیمار، دو هفته یکبار احتیاج به دریافت فرآورده خونی دارد.

او گفت: ترس ما از کاهش ذخایر خون در کشور است. در ایران سالانه 2.5 میلیون نفر برای اهدای خون مراجعه می نمایند. از این تعداد 2 میلیون و 100 هزار واحد خون دریافت می گردد.

این مسئول اضافه کرد: بقای گلبول های قرمز درون کیسه های خون 35 روز است. ما نمی توانیم خون را انبار کنیم. در نتیجه احتیاج داریم مردم به طور مداوم برای اهدای خون مراجعه نمایند.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در ادامه سخنانش به رعایت بهداشت در مراکز اهدای خون اشاره نمود و گفت: مراکز اهدای خون کاملا استریل هستند. این رسم بهداشتی از سال تاسیس این سازمان یعنی 1353 لازم الاجرا بوده است. تمام تجهیزات این مراکز یکبار مصرف و کاملا استریل شده هستند. بنابراین هراس از کرونا نباید مانع اهدای خون گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 812

به "ذخیره خون کشور در شرایط قرمز! ، مردم خون اهدا نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذخیره خون کشور در شرایط قرمز! ، مردم خون اهدا نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید