در حال رایزنی برای تامین منابع افزایش مجدد حقوق بازنشستگان هستیم

به گزارش واندر هنگر، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان همیشه در اولویت برنامه های این سازمان بوده است، گفت: برای افزایش مجدد حقوق بازنشستگان کوشش می کنیم و در همین رابطه نامه ای برای رئیس جمهور محترم نوشتم و ایشان همان روز دستور مساعد صادر کردند. به وسیله رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه نیز پیگیر این موضوع هستیم.

در حال رایزنی برای تامین منابع افزایش مجدد حقوق بازنشستگان هستیم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر مصطفی سالاری در جلسه تسهیل و برطرف موانع فراوری استان قزوین اضافه کرد: افزایش حقوق بازنشستگان مطالبه درست و به حقی است که از 12 سال پیش وجود دارد. سازمان تامین اجتماعی در مرداد سال جاری متناسب سازی حقوق بازنشستگان را انجام داد و با لحاظ افزایش حقوق سنواتی حدود 49 درصد حقوق بازنشستگان افزایش یافت که این افزایش حقوق براساس عدالت بیمه ای انجام گرفت.

سالاری با بیان اینکه برای سال آینده افزایش حقوق دولتی ها 25 درصد معین شده است ولی برای حقوق کارگران تصمیم گیری در اواخر سال معین می گردد، گفت: در لایحه بودجه سال آینده کشور 90 هزار میلیارد تومان برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان معین شده است که برای دستگاههای مختلف است و سهم سازمان تامین اجتماعی حدود 30 هزار میلیارد تومان معین شده است و انتظار داریم این مبلغ افزایش یابد .

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی توضیح داد: برای افزایش مناسب و موثرتر حقوق بازنشستگان، پرداخت 92هزار میلیارد تومان به این سازمان در سال آینده مورد احتیاج است که امیدواریم تصویب و پرداخت گردد. سازمان تامین اجتماعی از این طریق می تواند خواسته و مطالبه بازنشستگان را محقق کند.

سالاری با بیان اینکه وظیفه تامین اجتماعی در قبال 46 میلیون جمعیت کشور است و هزینه های این سازمان از محل وصول حق بیمه تامین می گردد، گفت: پرداخت مستمری مناسب به بازنشستگان مهمترین وظیفه تامین اجتماعی است و 3 میلیون 600 هزار نفر از این سازمان حقوق می گیرند و با احتساب خانواده آنها به حدود 11 میلیون نفر می رسند.

وی ادامه داد: حتی روز و ساعت پرداخت حقوق برای بازنشستگان مهم است و نباید هیچ دغدغه ای در این زمینه نباید وجود داشته باشد. درباره مقرری بگیران بیمه بیکاری و سایر مستمری بگیران نیز همین شرایط است . این سازمان بیشترین کوشش را برای تحقق آن انجام می دهد.

سالاری اضافه کرد: 46 میلیون نفر در کشور دفترچه تامین اجتماعی دارند و تا ماههای آینده دفترچه کاغذی به طور کامل حذف می گردد و استان قزوین در نسخه الکترونیک پیشتاز است و امروز از اپلیکیشن فراوری شده توسط همکاران این استان در همین زمینه رونمایی می کنیم.

وی با تقدیر از مدیریت راهنمایی الله جمالی پور استاندار قزوین گفت: در قزوین شرایط خوبی از نظر مدیران توانمند تامین اجتماعی داریم و مدیران استانی ما اثرگذار هستند و با تمام توان و ظرفیت به خوبی درحال فعالیت هستند.

سالاری گفت: 66 درصد از جمعیت استان قزوین تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و 94 هزار نفر مستمری بگیر داریم. در همه شهرستانهای قزوین درمانگاه ملکی داریم. البته در دو درمانگاه احتیاجمند ساختمان جدید هستیم و به زودی احداث ساختمان های جدید آغاز می گردد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در استان قزوین 2 بیمارستان ملکی داریم ،گفت: در هر شهرستانی که بیمارستان نداریم با وزارت بهداشت توافق می کنیم که به بیمه شدگان ما فرانشیز دهند و بعضی پروتزها نیز به طور کامل در بیمارستانهای دانشگاهی کامل پرداخت می گردد و افراد 65 سال به بالا در صورت مراجعه به بیمارستانهای دولتی فرانشیزی پرداخت نخواهند کرد.

وی اضافه کرد: درباره 50 بیماری مزمن برای بیمه شدگان تامین اجتماعی برای پزشکان طرف قرارداد پرونده دیجیتال تشکیل می دهیم و 100 درصد هزینه بیمار را پرداخت می کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1436

به "در حال رایزنی برای تامین منابع افزایش مجدد حقوق بازنشستگان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در حال رایزنی برای تامین منابع افزایش مجدد حقوق بازنشستگان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید