خبرنگاران 1594 بیمار مشکوک به کرونا در خراسان رضوی بهبود یافتند

به گزارش واندر هنگر، مشهد- خبرنگاران- مسوول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا به امروز هزار و 594 بیمار مبتلا به عفونت های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

خبرنگاران 1594 بیمار مشکوک به کرونا در خراسان رضوی بهبود یافتند

دکتر حمیدرضا رحیمی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: این بیماران از 30 بهمن ماه تا 22 اسفند به خاطر عفونت حاد تنفسی در بیمارستان ها و مراکز درمانی زیر نظر 6 دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان رضوی بستری شده بودند.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از دو هزار و 603 بیمار مبتلا به عفونت های تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان های این استان بستری شده اند.

مسوول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هزار و 568 نفر از مبتلایان به سندروم حاد تنفسی بستری در بیمارستان های خراسان رضوی ساکن مناطق جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تا به امروز 881 نفر از آنان پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده اند.

رحیمی اضافه نمود: تعداد بیماران بستری شده به خاطر عفونت حاد تنفسی در بیمارستان های زیر نظر دانشکده علوم پزشکی نیشابور که شهرستان فیروزه را زیر پوشش دارد طی این مدت 441 نفر بودند که 305 نفر از آنها با دریافت خدمات درمانی سلامتی خود را بازیافته اند.

وی افزود: 250 نفر از بیماران حاد دستگاه تنفسی نیز در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به صورت سرپایی و بستری تحت معالجه قرار گرفتند که 182 نفر از آنان تا به امروز بهبود یافته و مرخص شده اند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به 363 هزار نفر جمعیت ساکن شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات خدمات ارایه می دهد.

مسوول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز که پنج شهرستان خوشاب، جوین، جغتای، داورزن و سبزوار را در غرب خراسان رضوی زیرپوشش دارد طی این مدت 139 بیمار حاد تنفسی داشته که 77 نفر آنان تا به امروز درمان شده و از بیمارستان مرخص شده اند.

رحیمی شمار افراد بستری مبتلا به عفونت حاد تنفسی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گناباد را نیز 124 نفر اعلام و اعلام کرد: تا به امروز 95 نفر از این بیماران درمان شده و سلامتی خود را بازیافته اند.

شهرستان های گناباد و بجستان با 140 هزار نفر جمعیت در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

وی همچنین به شرایط حوزه جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی تربت جام شامل شهرستان های تایباد، باخرز، صالح آباد و تربت جام اشاره نمود و اضافه نمود: 81 نفر در این شهرستان ها از 30 بهمن ماه تا 22 اسفند به خاطر ابتلا به عفونت حاد تنفسی در بیمارستان بستری شدند که با کوشش پزشکان و پرستاران این دانشگاه 54 نفر از آنان تا به امروز سلامتی خود را بازیافته اند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان به ویروس کووید 19 عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه گیر است در استان خراسان رضوی 285 نفر است.

حدود 5 میلیون نفر از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه ساکنان این استان زیرپوشش خدمات دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت جام، تربت حیدریه و نیشابور هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 829

به "خبرنگاران 1594 بیمار مشکوک به کرونا در خراسان رضوی بهبود یافتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 1594 بیمار مشکوک به کرونا در خراسان رضوی بهبود یافتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید