خبرنگاران اجرای طرح امداد زمستانه اورژانس 115 در خراسان رضوی شروع شد

به گزارش واندر هنگر، مشهد- خبرنگاران- اجرای طرح امداد زمستانه اورژانس 115 در محورهای درون و برون شهری زیر پوشش 6 دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی مستقر در استان خراسان رضوی شروع شد.

خبرنگاران اجرای طرح امداد زمستانه اورژانس 115 در خراسان رضوی شروع شد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه به نقل از سرپرست مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی این دانشگاه گزارش داد: در طرح زمستانه اورژانس 115 که تا 22 اسفند سال جاری ادامه دارد، 230 پایگاه فعال شامل 128 پایگاه جاده ای و 102 پایگاه شهری با آمادگی کامل به صورت 24 ساعته آماده خدمات رسانی هستند.

دکتر علی یزدانی اضافه نمود: در محورهای برف گیر استان نیز استقرار آمبولانسهای پشتیبان با همه تجهیزات مورد احتیاج پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در این طرح پنج دستگاه اتوبوس - آمبولانس در دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی مشهد، نیشابور، تربت حیدریه، سبزوار و گناباد و چهار فروند بالگرد اورژانس هوایی دانشگاههای علوم پزشکی مشهد، سبزوار، نیشابور و گناباد آماده خدمت رسانی خواهند بود.

سرپرست مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پیش بینی در مورد فراخوان نیروهای خارج از نوبت برای مقابله با شرایط بحرانی مرتبط با برف و سرما انجام شده است.

یزدانی اضافه نمود: مرکز راهنمایی عملیات بحران EOC، مرکز پایش مراقبتهای بالینی MCMC و کارشناس اورژانس 115 مستقر در مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد نیز در صورت وقوع حوادث غیر مترقبه آماده هماهنگی های برون و درون سازمانی برای پذیرش و انتقال بیماران بین مراکز درمانی استان و استانهای همجوار به مراکز تخصصی و فوق تخصصی هستند.

وی افزود: معاونت درمان نیز برای پذیرش مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی مرتبط با برف و سرما در ایام طرح امداد زمستانی در بیمارستانها و مراکز درمانی در آمادگی کامل است.

80 درصد جمعیت استان 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه جمعیت این استان در دانشکده و دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1388

به "خبرنگاران اجرای طرح امداد زمستانه اورژانس 115 در خراسان رضوی شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجرای طرح امداد زمستانه اورژانس 115 در خراسان رضوی شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید