خبرنگاران عملیات اجرایی سایت صنایع دستی آذربایجان شرقی تسریع گردد

به گزارش واندر هنگر، تبریز - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم تسریع در فرایند عملیاتی سایت صنایع دستی استان در قزلجه میدان تاکید نمود.

خبرنگاران عملیات اجرایی سایت صنایع دستی آذربایجان شرقی تسریع گردد

به گزارش آدینه خبرنگاران، جواد رحمتی در جلسه آنالیز آخرین شرایط عملیات اجرایی سایت صنایع دستی استان واقع در قزلجه میدان با اشاره به لزوم تسریع در فرایند آماده سازی سایت صنایع دستی استان، گفت: با توجه به این که ایجاد سایت صنایع دستی استان، علاوه بر تجمیع فعالیت های هنری و سنتی در یک مجموعه تخصصی، زمینه فعالیت گسترده و توسعه فراوری صنایع دستی استان را فراهم خواهد نمود، لذا باید فرایند عملیات اجرایی این پروژه با همکاری دستگاه های ذیربط تسریع یابد.

وی افزود: در راستای تامین بخشی از اعتبار اجرایی این پروژه، هنرمندان و صنعتگران واجد شرایط، بخشی از هزینه این پروژه را خواهند پرداخت.

وی با اشاره به این که برنامه ریزی های لازم جهت جلب مشارکت مدنی سرمایه گذاران در این پروژه انجام خواهد شد، اظهار کرد: در راستای توسعه پروژه سایت صنایع دستی استان زمینه لازم جهت مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم خواهد شد.

احمد حمزه زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان این که معاونت صنایع دستی استان هنرمندان واجد شرایط را معین و جهت شرکت در این پروژه معرفی نموده است، گفت: این اداره کل در این راستا اقدام به ارائه لیست اولویت بندی متقاضیان و اطلاع رسانی در مورد تامین و پرداخت بخشی از هزینه ساخت واحدها توسط هنرمندان خواهد نمود.

حمزه زاده افزود: این اداره کل در راستای جلب مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی با شرکت های صنعتی استان در تعامل خواهد بود تا در راستای توسعه سایت صنایع دستی اقدامات ویژه ای را انجام گیرد.

کلنگ ساخت نخستین ناحیه صنعتی اشتغال صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در حالی اوایل دی ماه 1397 در محدوده روستای قزلجه میدان در 10 کیاومتری شرق تبریز زمین زده شد که برای ساخت آن 550 میلیارد ریال هزینه پیش بینی شده است.

قرار بود ناحیه صنعتی اشتغال صنایع دستی و میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در زمینی به وسعت 6 هکتار در مدت یک سال ساخته گردد.

ناحیه صنعتی اشتغال صنایع دستی استان در آزاد راه پیامبر اعظم جنب پلیس راه تبریز - بستان آباد در قالب 152 قطعه کارگاهی احداث می گردد.

پیش بینی می گردد با ساخت و با بهره برداری کامل از این ناحیه صنعتی، زمینه اشتغال 600 نفر فراهم گردد.

بنا بر اعلام اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، اولویت واگذاری کارگاه در ناحیه صنایع دستی تبریز ها با آن دسته از واحدهای صنایع دستی است که سابقه و ظرفیت بالای اشتغالزایی داشته باشند و بتوانند از وام های کم بهره روستایی بهره مند شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 954

به "خبرنگاران عملیات اجرایی سایت صنایع دستی آذربایجان شرقی تسریع گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عملیات اجرایی سایت صنایع دستی آذربایجان شرقی تسریع گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید