خبرنگاران سوئیس از علاقه 50 شرکت به مشارکت در کانال اقتصادی با ایران اطلاع داد

به گزارش واندر هنگر، تهران- خبرنگاران- ماری گابریل اینایشن فلایش مدیر دبیرخانه امور اقتصادی در وزارت خارجه سوئیس گفت که کانال اقتصادی میان سوئیس و ایران، آغاز موفقیت آمیزی داشته و 50 شرکت برای تجارت به وسیله آن ابراز علاقه نموده اند.

خبرنگاران سوئیس از علاقه 50 شرکت به مشارکت در کانال اقتصادی با ایران اطلاع داد

اینایشن فلایش روز شنبه به شبکه SRF گفت: تا به امروز 50 شرکت ابراز علاقه نموده اند و ما فکر می کنیم تعداد چنین شرکت هایی بیشتر خواهد شد.

وی اشاره ای به نام این شرکت ها نکرد.

مدیر دبیرخانه امور اقتصادی در وزارت خارجه سوئیس با اشاره به شیوع کرونا در ایران و مقابله با آن، گفت: اگر بتوانیم در آنجا (ایران) حمایتی به عمل آوریم و صادرات انجام گردد، می توانیم مشارکت خوبی داشته باشیم.

آمریکا مدعی است که این کانال اقتصادی برای مبادله کالاهای کشاورزی و دارو با ایران به وسیله سوئیس ایجاد و اجرایی شده است.

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به این ادعا، گفت: اگر آمریکایی ها قصد و نیت خیر داشتند، این یاری را رسانه ای ننموده و دنبال اهداف تبلیغاتی نبودند. دولت آمریکا برای همان کانال یاری های بهداشتی سوییس نیز به رغم تبلیغات، سنگ اندازی می نماید.

عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی نیز در واکنش به کانال اقتصادی سوئیس گفت: ظاهراً دولت آمریکا، معافیت های لازم در خصوص استفاده بخشی از منابع ارزی ایران را برای تأمین واردات کالاهای اساسی و دارو صادر نموده است، باید فرایند کار را در عمل دید.

وی در یادداشتی اینستاگرامی اضافه نمود: تا به امروز دولت آمریکا غیر قانونی و با اعمال فشار به کشورها، منابع بانک مرکزی را مسدود نموده است.

در همین حال محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در توییتی از تحریم های آمریکا علیه ایران در زمانی که مردم و دولت ایران با کرونا مقابله می نمایند، بشدت انتقاد کرد و از دنیایان خواست که در مقابل تروریسم پزشکی آمریکا علیه ملت ایران سکوت نکند

ظریف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: دونالد ترامپ به طور بدخواهانه ای تحریم های غیرقانونی آمریکا را با هدف خالی کردن منابع مورد احتیاج ایران برای مقابله با کووید- 19 تشدید می نماید؛ در حالی که شهفرایندان ما در حال مرگ از این (بیماری) هستند.

وی اضافه نمود: دنیا بیش از این نمی تواند سکوت کند در حالی که تروریسم اقتصادی آمریکا با تروریسم پزشکی این کشور جایگزین می گردد.

طبق آخرین آمار، پنج هزار و 823 نفر در ایران به بیماری کرونا (کووید- 19) مبتلا شده و از این تعداد، 145 نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 815

به "خبرنگاران سوئیس از علاقه 50 شرکت به مشارکت در کانال اقتصادی با ایران اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سوئیس از علاقه 50 شرکت به مشارکت در کانال اقتصادی با ایران اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید