خبرنگاران زمینه جذب اتباع خارجی در نهضت سواد آموزی پیشوا فراهم شود

به گزارش واندر هنگر، تهران- خبرنگاران- فرماندار پیشوا گفت: ازآنجا که تعداد زیاد از اتباع افغانستانی در پیشوا ساکن هستند، مسوولان باید زمینه جذب اتباع به نهضت سوادآموزی و برخورداری آنان از نعمت سواد را فراهم کنند.

خبرنگاران زمینه جذب اتباع خارجی در نهضت سواد آموزی پیشوا فراهم شود

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

حسین عباسی روز یکشنبه در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی که در محل فرمانداری پیشوا برگزار شد گفت: نظام مقدس جهموری اسلامی بر اساس آموزه های دینی و حس نوع دوستی، شرایط لازم برای حضور دانش آموزان اتباع در مدارس را فراهم کرده و این افراد همچون فرزندان ایرانی، از خدمات آموزشی برخودارند که لازم است این مهم در حوزه نهضت سوادآموزی نیز اجرایی شود.

وی اضافه کرد: تعداد زیادی از اتباغ افغانستانی در شهرستان پیشوا زندگی می کنند و لازم است در سیاست های حوزه سوادآموزی به این قشر نیز توجه شده و زمینه تحصیل سوادآموزان افغانستانی همچون ایرانیان فراهم شود.

وی با اشاره به سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل گفت: بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی با شناخت نقاط قوت و ضعف جوامع بشری، تصمیمات و اقدامات اثرگذاری را صورت دادند که با بررسی و مطالعه آنها می توان هر چه بیشتر به عمق نگاه و باورهای ایشان پی برد.

عباسی اضافه کرد: دین مبین اسلام همواره بر کسب دانش و علم اندوزی تاکید داشته و مسلمانان را به فرا دریافت و انتقال دانش رهنمون کرده است، دست یابی جوامع به قله های موفقیت بر اساس آگاهی و سواد صورت می گیرد و بر همین اساس همه ما موظفیم تا به منظور تحقق آرمان های امام راحل(ره) در مبارزه با فقر، کوشا باشیم.

وی گفت: بسط سوادآموزی صرفا بر عهده آموزش و پرورش نیست و همه دستگاه ها در این حوزه مسئولیتی داشته و باید به آن عمل کنند.

فرمانداری پیشوا اضافه کرد: برای دستیابی به اهداف آموزشی نیازمند آگاه سازی افکار عمومی، ایجاد جاذبه و اجرای برنامه های متنوع تبلیغی، تشویقی و ترویجی از طریق همکاری نهادهای مختلف، مساجد، هیئت ها، تریبون نماز جمعه، ائمه جماعات و... هستیم.

وی گفت: با توجه به ضرورت تامین عدالت در توسعه آموزشی، برنامه های سوادآموزی در روستاها نیز باید مورد توجه قرار گیرد و لازم است تا برای دستیابی به نتایج بهتر از ظرفیت دهیاری ها و شوراهای اسلامی استفاده کرد.

عباسی شرح داد: برای تحقق و تحکیم تعلیم و تربیت و مبارزه با بی سوادی، می توان با اقتباس از طرح های سوادآموزی و بومی سازی آنها در دست یابی به اهداف مدنظر و رفع مسائل و معضلات موجود استفاده نمود.

هفتم آذرماه سال 1358 نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل تشکیل شد.

پیشوا با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1395

به "خبرنگاران زمینه جذب اتباع خارجی در نهضت سواد آموزی پیشوا فراهم شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زمینه جذب اتباع خارجی در نهضت سواد آموزی پیشوا فراهم شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید