حقوق های تا 2 میلیون و 750 هزار تومان از مالیات معاف می شوند

به گزارش واندر هنگر، نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 98، از مصوبه این کمیسیون برای معافیت مالیاتی حقوق های کمتر از دو میلیون و 750 هزار تومان در ماه اطلاع داد.

حقوق های تا 2 میلیون و 750 هزار تومان از مالیات معاف می شوند

علی اصغر یوسف نژاد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق سقف معافیت مالیاتی برای سال آینده، مبلغ 33 میلیون تومان در سال(2 میلیون و 750 هزار تومان ماهانه) مشخص می گردد.

به گفته وی طبق این مصوبه نرخ مالیات کل بر درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای فوق العاده و کارانه (به استثنای تبصره های یک و دو ماده 86 قانون مالیات های مستقیم و با رعایت ماده 5 قانون اصلاح پاره ای از مقررات مربوط به اعضای هیأت علمی) مازاد مبلغ مذکور تا یک و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه 10 درصد و نسبت به مازاد یک و نیم برابر تا دو و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه 15 درصد و نسبت به مازاد دو و نیم برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه 20 درصد و نسبت به مازاد چهار برابر مشمول مالیات 25 درصد است.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق افزود: میزان معافیت مالیاتی اشخاص موضوع مواد 57 و 101 مالیات های مستقیم سالانه مبلغ 216 میلیون ریال مشخص می گردد.

سیده فاطمه ذوالقدر نیز در گفت وگو با ایسنا، از مخالفت کمیسیون تلفیق بودجه 98 با تعدیل 10 درصدی نیروهای شاغل در سال آینده اطلاع داد و افزود: افزایش نرخ بیکاری و فشار مالی و معیشتی وارد بر خانواده ها و جوانان جویای کار و قول های دولت تدبیر و امید برای اشتغالزایی با موضوع مطرح در جزء 3 بند ج تبصره 20 مبنی بر تعدیل 10 درصد نیروهای دستگاه های اجرایی مغایرت داشته و باعث تحمیل هرچه بیشتر فشار مالی و زندگی بر مردم می گردد به همین دلیل اعضای کمیسیون تلفیق پیشنهاد حذف تعدیل 10 درصدی نیروهای مطرح در این بند را به تصویب رساندند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 137

به "حقوق های تا 2 میلیون و 750 هزار تومان از مالیات معاف می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق های تا 2 میلیون و 750 هزار تومان از مالیات معاف می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید