آماده سازی پیش نویس سند توسعه کسب وکار های روستایی در معاونت تحقیقات دانشگاه آزاد

به گزارش واندر هنگر، قائم مقام معاونت تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد از آماده سازی پیش نویس سند توسعه کسب وکار های روستایی در این معاونت اطلاع داد.

آماده سازی پیش نویس سند توسعه کسب وکار های روستایی در معاونت تحقیقات دانشگاه آزاد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران؛ وحید ضرغامی؛ قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در گردهمایی روسای شورای پژوهش و فناوری استان ها گفت: یکی از اقدامات انجام شده در دوسال و نیم گذشته از عمر معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تدوین ایین نامه بازار و سرا های نواوری بود که البته در نظام نو اختیارات استان ها افزایش پیدا نموده است.

وی اضافه نمود: آیین نامه حمایت از فعالیت فناورانه اعضای هیئت علمی در قالب دو فراخوان اجرایی شده است. در فراخوان اول 435 عضو هیئت علمی شرکت کردند و در فراخوان دوم این تعداد حدود 4 برابر شد. در این میان استان هایی مثل تهران خراسان رضوی اذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری شرایط بهتری نسبت به دیگر استان ها دارند.

ضرغامی با بیان اینکه تلقی ما این است که هنوز اعضای هیئت علمی فناور دانشگاه آزاد اسلامی را نتوانستیم به طور کامل وارد این سیستم کنیم توضیح داد: ما برای اعضای هیئت علمی فناور گواهی نامه صادر می کنیم که براساس مختصات سامانه ساجد قابل صحت سنجی است.

قائم مقام معاونت تحقیقات فناوری و نواوری دانشگاه آزاد اظهار داشت: شاهد این بودیم که دانشجویان و دانش اموختگان دانشگاه آزاد به علت عدم حمایت مناسب از سوی دانشگاه آزاد اسلامی به مراکز دیگر علم و فناوری مراجعه می نمایند ستند که با ظرفیت ایجاد شده از سوی معاونت تحقیقات فناوری و نواوری دانشگاه و تدوین ایین نامه حمایت از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی انتظار می رود از ظرفیت های دانشجویان فناور در دانشگاه آزاد به نحو شایسته ای استفاده بهینه کنیم. بعلاوه دانجشویان در مرحله دفاع انتها نامه می توانند با ارائه محصول دانش بنیان در بحث استعداد های درخشان ظرفیت سازی نمایند.

وی در ادامه به بخشنامه شرکت های بهره بردار اشاره نمود و اضافه نمود: دانشگاه آزاد زمین کشاورزی، تجهیزات ازمایشگاهی، زیرساخت های ورزشی و فرهنگی بلااستفاده فراوانی دارد که با تدوین بخشنامه شرکت های بهره بردار، روسای استان ها می توانند این زیرساخت ها را به افراد فعال و علاقمند واگذار نمایند.

ضرغامی با اشاره به پیش نویس سند همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با منطقه ها آزاد و بعلاوه سند توسعه کسب و کار های روستایی توضیح داد: دانشگاه آزاد دو اسیب عمده در حوزه اقتصاد و برند دارد البته با ری برندینگ محقق شده امروز شاهد هستیم در جذب دانشجو رشد مناسبی انجام شده است.

قائم مقام معاونت تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد با اشاره به ارزیابی های انجام شده در مورد ظرفیت های مغفول تجاری سازی زعفران در کشور توضیح داد: درحال تدوین طرح زنجیره فراوری زعفران از مرحله فراوری بذر تا تجاری سازی در حوزه بین الملل هستیم. برای این طرح احتیاج به زیرساخت از ایجاد رشته های مورد احتیاج تا تاسیس دانشکده های مرتبط هستیم. در دانشگاه آزاد به زنجیره ارزش فناورانه به عنوان طرح کلان ملی نگاه می کنیم و درصدد ایجاد زیرساخت های مورد احتیاج هستیم. از استان ها نیز خواسته ایم تا طرح های کسب و کار خود را در این زمینه ارائه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1938

به "آماده سازی پیش نویس سند توسعه کسب وکار های روستایی در معاونت تحقیقات دانشگاه آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده سازی پیش نویس سند توسعه کسب وکار های روستایی در معاونت تحقیقات دانشگاه آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید