جزئیات مصوبات یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران

به گزارش واندر هنگر، هاشمی رفسنجانی مصوبات یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران را تشریح کرد.

جزئیات مصوبات یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران

به گزارش خبرنگار ، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران پس از یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران در تشریح مصوبات جلسه امروز این شورا ضمن گرامی داشت 11 خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس در جمع خبرنگاران گفت: امروز سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با حضور در جلسه شورا نطق و گزارشی از آخرین اقدام های این نهاد ارائه کرد.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: سردار کارگر ضمن تشکر از همکاری اعضای شورای شهر تهران خواستند تا این همکاری ها در زمینه حفظ آثار و نشر دفاع مقدس بیشتر گردد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به قرائت تذکر اعضای شورای شهر تهران توسط خودش، گفت: امروز تذکر اعضا را من قرائت کردم که بعضی از اعضا نسبت به این اقدام اعتراضی نیز داشتند، اما طبق آیین نامه شورا تذکر ها باید به صورت مکتوب در اختیار رئیس شورا قرار گیرد و من بر اساس همین قانون عمل کردم.

او در تشریح مصوبات امروز اضافه کرد: امروز دو فوریت تقویم و ساعات جلسه های شورای شهر در نیمه دوم سال 98 به تصویب رسید و در کنار آن دو طرح دو فوریتی و یک فوریتی نیز داشتیم که یکی از آن ها به تصویب رسید و دیگری به تصویب نرسید و قرار شد در کمیسیون مربوطه آنالیز گردد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: طرحی که به تصویب رسید، موضوع یک فوریت لایحه شهردار تهران برای هزینه کرد در مراسم اربعین حسینی بود و لایحه ای که به تصویب نرسید، مربوط به انتخاب قائم مقام ذی حساب در شهرداری تهران بود که با رأی مخالف اعضای شورای شهر تهران قرار شد در کمیسیون مربوطه آنالیز گردد.

هاشمی رفسنجانی اعلام کرد: در ادامه انتخاب چند تن نماینده برای بخش های مختلف طرح های اقتصادی، سرمایه گذاری، پشتیبانی، فرهنگی و محیط زیست را گذراندیم که نزدیک به 8 بند از دستور امروز را توانستیم به سرعت آنالیز کنیم و امیدواریم این سرعت آنالیز در جلسه های دیگر شورای شهر تهران نیز ادامه پیدا کند.

او در شرح جلسه هم اندیشی صبح امروز، گفت: باید به این نکته اشاره کنم که بودجه شهرداری تهران به صورت انقباضی بسته شده و شهرداری هر ماه گزارش اقتصادی خود را به شورا ارسال می نماید.

موافقت اعضای شورای شهر تهران برای هزینه کرد 10 میلیاردی شهرداری برای مراسم اربعین

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: در آن جلسه که آقای رسولی گزارش اقتصادی 4 ماهه نخست شهرداری را قرائت کرد، کاهش درآمد های شهرداری موجب نگرانی و حساسیت اعضای شورای شهر تهران شد که در جلسه صبح امروز شهردار تهران به دلایل آن پرداخت.

هاشمی رفسنجانی توضیح داد: اعضای شورای شهر تهران در جلسه صبح امروز تأکید داشتند که شهرداری تهران باید هم هزینه های خود را کاهش دهد و هم در جهت افزایش درآمد های خود حرکت کند، اما باید به این نکته توجه گردد که 30 تا 40 درآمد های ساخت و ساز ها کاهش پیدا نموده و در مقابل از 11 هزار میلیارد تومان فیش عوارض ساخت و سازی که تا به امروز صادر شده و در اختیار افراد قرار گرفته است و تنها یک سوم افراد آن را پرداخت نموده اند.

او توضیح داد: در صحبت خود با شهردار تهران از او خواستیم جنب و جوش در حوزه ساخت و ساز افزایش پیدا کند و تأکید شهردار تهران بر این موضوع بود که 91 درصد درآمد های مناطق محقق شده است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا بازدید او از پروژه ها و مراکز به صورت سرزده و یا با هماهنگی است، گفت: بازدید های ما از پروژه و مراکز خدماتی شهرداری هم به شکل برنامه ریزی و هم به شکل سرزده است که مقتضی به زمان انجام می گردد.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: به عنوان مثال برنامه بازدید از زیرگذر استاد تعیین از پیش برنامه ریزی شده بود و ما پس از بازدید از این پروژه به دلیل داشتن زمان کافی به صورت سرزده از پروژه گیشا نیز بازدید کردیم و تأکید من این است که بازدید سرزده بهتر از بازدید با هماهنگی است و از شورای شهر تهران می خواهم که بازدید های سرزده خود را افزایش دهد.

او در شرح نگهداشت شهر تهران گفت: من در حوزه نگهداشت پایتخت از وضعیت راضی هستم و شرایط متوسط رو به خوب است، اما مسئله ای که ما در این حوزه داریم شفاف سازی قرارداد ها است که به عنوان مثال نزدیک به 5 هزار نیرو در این حوزه (خدمات شهری) حضور دارند و حقوق می گیرند، اما فعال نیستند.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: باید قرارداد های نگهداشت شهری با وضعیت دقیق تری نوشته گردد و بخشی از نیرو های شهری فعال شوند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به برون سازی پروژه های شهری، گفت: ما در شهرداری تهران 60 تا 70 هزار نفر نیرو داریم و در مقابل آن 50 هزار نفر نیرو نیز در بیرون از نهاد شهرداری به صورت برون سپاری کار شهرداری تهران را انجام می دهند.

او در پاسخ به این سوال که آخرین اقدام های انجام شده برای اتصال حقابه بوستان چیتگر، گفت: بعد از بازدید از بوستان جنگلی چیتگر موضوع را به کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران محول کردم و به آقای میلانی نیز در این زمینه صحبت کردم.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: در تماس من با شرکت آبفا قرار شد که آب این بوستان وصل گردد و شهرداری منطقه نیز به مرور زمان بدهی خود را پرداخت کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 394

به "جزئیات مصوبات یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات مصوبات یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید