جزئیات بازداشت 28 کارمند دستگاه قضا و 19 وکیل به دلیل ارتباط دریافت با اصحاب پرونده

به گزارش واندر هنگر، تهران (پانا) - سخنگوی قوه قضاییه جزئیات بازداشت 28 کارمند دستگاه قضا و 19 وکیل به دلیل ارتباط دریافت با اصحاب پرونده را تشریح کرد.

جزئیات بازداشت 28 کارمند دستگاه قضا و 19 وکیل به دلیل ارتباط دریافت با اصحاب پرونده

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در ارتباط تلفنی با شبکه خبر با تشریح جزییات بازداشت 28 کارمند دستگاه قضا و 19 وکیل به دلیل ارتباط دریافت با اصحاب پرونده گفت: ما معتقدیم که سلامت دستگاه قضا در زمره برنامه های اولویت دار دوره تحول قرار گرفته و برای تامین این سلامت و اعتماد مردم اقدامات گسترده ای هم در حوزه پیشگیری و هم در حوزه رصد و نظارت جدی بستر ها و شناسایی موارد تخلف و در نهایت برخورد قاطع با متخلفان بدون ملاحظه و اغماض اجرا شده است.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار داشت: در هفته گذشته بر اساس اقدامات جدی مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه تعدادی از این متخلفان شناسایی شدند و تحت تعقیب قرار دریافتد و هم اکنون بازداشت شدند.

وی اظهار کرد: در این جمع 28 نفر از کارمندان در ادارات ثبت اسناد و املاک من جمله اداره مربوط به مالکیت معنوی و برخی از دادگستری ها و 19 نفر از کلای دادگستری بوده اند.

اسماعیلی مطرح نمود: معتقدیم هم در حوزه قضاوت، قضات، کارمندان، ضابطان، وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری زنجیره ای است که تضمین کننده عدالت در جامعه است و همه این ها باید از سلامت کافی برخوردار باشند و ما با هر مورد ارتباط ناسالم به ویژه موارد اخیر که بیشتر ارتباط با اصحاب پرونده بود و به نوعی مبادرت به کلاهبرداری می کردند و خیلی در پرونده ها نمی توانستند نقش ایفا کنند، اما با وعده و وعید از اصحاب پرونده وجوهی را دریافت کرده بودند که مورد شناسایی واحد های نظارتی ما قرار دریافتد.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه اظهار داشت: عددی که اعلام شد همه آن مربوط به استان تهران بود و کارمندان در دو حوزه دادگستری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بوده اند.

وی تاکید کرد: در برخورد با عناصر متخلف مربوط به درون دستگاه قضا، سیاست ابلاغی از ناحیه قوه قضاییه برخورد سریع، قاطع، بدون ملاحظه و اغماض است و به همین جهت شاید همین افراد اگر با اتهامات مشابه در دستگاه های دیگر بودند با قرار تامین کفالت و وثیقه آزاد می شدند، اما به لحاظ اهمیت موضوع همه این افراد بازداشت شدند و، چون پرونده دارای زندانی و بازداشتی است تاکید شده که رسیدگی به این پرونده ها در اسرع وقت انجام شود و در مجازات آن ها هیچ گونه اغماضی صورت نگیرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1259

به "جزئیات بازداشت 28 کارمند دستگاه قضا و 19 وکیل به دلیل ارتباط دریافت با اصحاب پرونده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات بازداشت 28 کارمند دستگاه قضا و 19 وکیل به دلیل ارتباط دریافت با اصحاب پرونده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید