تداوم مداخله امارات در لیبی؛ ارسال بالگرد و قایقهای توپدار برای نیروهای حفتر

به گزارش واندر هنگر، بر اساس یافته های کارشناسان سازمان ملل متحد، امارات متحده عربی با خرید تجهیزات جنگی بخشی از آنها را به نیروهای ژنرال حفتر واقع در کشور آفریقایی لیبی ارسال نموده است.

تداوم مداخله امارات در لیبی؛ ارسال بالگرد و قایقهای توپدار برای نیروهای حفتر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان ملل متحد به تازگی به تداوم مداخله امارات متحده عربی، کشور واقع در خلیج فارس در امور داخلی لیبی، کشوری واقع در آفریقا اشاره نمود.

بر اساس یافته های کارشناسان سازمان ملل متحد، امارات به وسیله شرکتی در این کشور با خرید جنگ افزار از یک منبع خارجی، 6 فروند بالگرد و دو قایق توپدار را برای یاری به نیروهای ژنرال حفتر و مقابله با کشتیها و قایقهای نیروهای وفاق ملی راهی سواحل لیبی نموده است.

بر اساس گزارش محرمانه کارشناسان سازمان ملل متحد، امارات به وسیله شرکت هلدینگ فالکروم تا به امروز 18 میلیون دلار تجهیزات نظامی خریداری نموده و بخشی از آنها را برای یاری به نیروهای حفتر راهی لیبی نموده است.

این در حالی است که گزارش جدید وزارت اقتصاد آلمان حاکی از بی توجهی برلین به تحریمهای تسلیحاتی لیبی و صدور جنگ افزار به کشورهای حامی طرفین درگیر در نبرد داخلی لیبی از جمله امارات است.گزارش جدید وزارت اقتصاد آلمان حاکی از بی توجهی برلین به تحریمهای تسلیحاتی لیبی و صدور جنگ افزار به کشورهای حامی طرفین درگیر در نبرد داخلی لیبی است. (جزئیات بیشتر)

لیبی از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی در سال 2011، تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به رهبری خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی؛ نیروهای دولت السراج از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند و نیرهای حفتر نیز تحت حمایت مصر، امارات و عربستان سعودی قرار دارند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 986

به "تداوم مداخله امارات در لیبی؛ ارسال بالگرد و قایقهای توپدار برای نیروهای حفتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم مداخله امارات در لیبی؛ ارسال بالگرد و قایقهای توپدار برای نیروهای حفتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید