دلایل طولانی شدن جواب ویزای کانادا چیست؟

به گزارش واندر هنگر، با توجه به اعلام 2 تا 18 هفته ای سفارت کانادا جهت صدور ویزا چرا در بیشتر مواقع فرایند دریافت ویزای کانادا بیشتر طول می کشد؟ دریافت ویزای کانادا فرایند ای نسبتا زمان بر دارد اما این فرایند در برخی از مواقع بیش از زمان پیش بینی شده به طول می انجامد اینکه دلایل این تاخیر چیست و در این خصوص چه اقداماتی باید انجام داد مواردی هستند که در مطلب تاخیر در صدور ویزای کانادا مورد بررسی قرار می دهیم.

دلایل طولانی شدن جواب ویزای کانادا چیست؟

اگر علاقمند به دریافت برترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

تاخیر در صدور و طولانی شدن فرایند دریافت ویزا به دغدغه ای برای متقاضیان تبدیل شده است. به ویژه در دو سال اخیر شیوع ویروس کرونا این فرایند را با چالش های نو روبرو کرده، از این رو اگر متقاضی ویزای کانادا هستید دانستن علل طولانی شدن جواب ویزای کانادا می تواند در برطرف آن و تسریع فرایند دریافت ویزا مؤثر باشد.

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

قبل از بررسی دلایل تاخیر در صدور ویزای کانادا باید بدانیم که مدت زمان صدور ویزا بعد از انگشت نگاری در حالت نرمال چقدر است؟ متقاضیان ویزای کانادا مدارک خود را اسکن کرده و در وب سایت رسمی سفارت بارگذاری می کنند. بدین ترتیب دیگر نیازی به ارائه مدارک در روز انگشت نگاری نیست. در واقع متقاضیان در روز و ساعت مشخص شده در محل سفارت فقط و فقط جهت انگشت نگاری یا در صورت نیاز مصاحبه حضور پیدا می کنند. در نهایت پس از انجام مراحل ذکر شده مدارک متقاضی مورد بررسی قرار گرفته و طبق استناد به وب سایت سفارت کانادا پس از 2 تا 18 هفته کاری جواب ویزا مشخص می شود. البته مدت زمان اعلام شده ممکن است بیشتر یا کمتر از زمان اعلام شده به طول بیانجامد که در ادامه دلایل طولانی شدن جواب ویزای کانادا را بررسی می کنیم.

شرایط ویزای توریستی کانادا در دوران کرونا

کرونا، ویروسی که قوانین زندگی در کل دنیا را تغییر داده و تاثیر منفی خود را نیز بر دنیای گردشگری گذاشته است. بیشتر کشورها در اوج شیوع این ویروس مرزهای خود را بسته و صدور ویزا را به حالت تعلیق درآوردند. کانادا نیز به تبعیت از این شیوه و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس تا مدت ها صدور ویزای توریستی را به حالت تعلیق و سایر درخواست ها (ویزای تحصیلی، ویزای کاری و غیره) را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار می داد. هر چند که در حال حاضر افراد واکسینه شده می توانند برای دریافت ویزای توریستی یا سایر ویزاها اقدام کنند اما طبیعتا ممکن است زمان وقت دهی سفارت و در نهایت بررسی صدور ویزا کمی زمان برتر از قبل باشد. پس تا اینجا یکی از دلایل تاخیر در صدور ویزای کانادا اپیدمی کرونا است که البته با توجه به واکسیناسیون دنیای حساسیت ها نسبت به آن کمتر شده است.

استعلام ویزای کانادا

همانطور که در پاراگراف های قبل اشاره شد تمامی مراحل دریافت ویزای کانادا به جز انگشت نگاری به صورت آنلاین و از طریق وب سایت رسمی این کشور انجام می شود. به همین خاطر استعلام ویزای کانادا نیز از همین طریق امکان پذیر می باشد؛ یعنی در صورت تاخیر در جواب ویزای کانادا یا بروز هر مشکل دیگر تقاضا دهنده ویزا می تواند با ارسال ایمیل به سفارت شرایط ویزای خود را پیگیری کند. از آنجا که در بیشتر مواقع متقاضی مراحل دریافت ویزای خود را از طریق کارگزار انجام می دهد پس توصیه می شود که استعلام ویزا را نیز به کارگزار خود بسپارید. کارشناسان ما در این خصوص مشاوره های لازم را به متقاضیان ارائه می دهند.

جواب بیومتریک کانادا

بیومتریک، بایومتریک یا انگشت نگاری آخرین مرحله از مراحل دریافت ویزای کانادا است که هر متقاضی بایستی شخصا در دفتر سفارت حضور پیدا کرده و انگشت نگاری را انجام دهند. مدارک ارائه شده و انگشت نگاری در سیستم سفارت به عنوان سابقه متقاضی ثبت می شود؛ یعنی چنانچه درخواست ویزای متقاضی رد شده و یا شخص قصد دریافت مجدد ویزای کانادا را داشته باشد تا 10 سال پس از انجام آخرین انگشت نگاری دیگر نیازی به انجام این کار ندارد و فقط کافیست که مدارک خود را در وبسایت سفارت بارگذاری کند؛ اما نتیجه بایومتریک که درواقع همان جواب ویزا است فرایند خود را طی کرده و در مدت زمان اعلام شده از طریق سفارت اعلام می شود.

دلایل طولانی شدن جواب ویزای کانادا

اپیدمی هایی مانند شیوع ویروس کرونا یکی از دلایل تاخیر در صدور ویزای کانادا می باشد که برطرف کردن آن از عهده متقاضی خارج است؛ اما علاوه بر این طولانی شدن جواب ویزا دلایل دیگری نیز دارد که متقاضی می تواند با اصلاح آن فرایند دریافت ویزا را تسریع بخشد. این دلایل موارد زیر را شامل می شود:

  • طولانی شدن جواب ویزای کانادا به دلایل مالی: هزینه انگشت نگاری و سایر هزینه های مربوط به سفارت کانادا به صورت آنلاین و از طریق درگاه مورد تایید سفارت انجام می شود. از این رو در صورت پرداخت نکردن هر یک از هزینه ها و یا اشتباه در انتخاب درگاه ممکن است فرایند دریافت ویزا را به عقب اندازد؛ بنابراین انتخاب کارگزار مطمئن می تواند این مشکل را برطرف کند.
  • طولانی شدن جواب ویزای کانادا به دلیل نقص مدارک: عدم ارسال برخی از مدارک، ارسال مدارک با کیفیت پایین و ناخوانا حتی در موارد جزیی نیز ممکن است فرایند دریافت ویزای کانادا را دچار مشکل کند. پس هنگام بارگذاری مدارک با تمام این موارد دقت کنید.
  • طولانی شدن جواب ویزای کانادا به دلیل سوابق متقاضیان و عدم معتبر بودن مدارک از دیگر دلایل طولانی شدن جواب ویزای کانادا هستند.

نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا

پیگیری جواب ویزای کانادا نیز مانند استعلام ویزا از طریق ارسال ایمیل به سفارت انجام می شود. شما می توانید تمامی مسائل مربوط به دریافت ویزای کانادا و حتی رزرو را به کارشناسان ما در بسپارید. ما با داشتن سال ها تجربه پیروز در این خصوص از ابتدا تا انتهای راه در کنار شما خواهیم بود.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2025

به "دلایل طولانی شدن جواب ویزای کانادا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل طولانی شدن جواب ویزای کانادا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید