با خواص شگفت انگیز مویز آشنا شوید

به گزارش واندر هنگر، مویز سرشار از فیبر، آهن، پتاسیم و بسیاری دیگر از مواد مغذی است و فواید بسیاری برای سلامتی ما دارد.

با خواص شگفت انگیز مویز آشنا شوید

مویز منبع بی نظیر انرژی، الکترولیت ها، ویتامین ها و املاح است. مویز، انگور خشک شده است که برخلاف سایر میوه های خشک شده، طی پروسه خشک کردن هیچ قندی به آن افزوده نمی گردد. این خشکبار سرشار از فیبر، پتاسیم، آهن و سایر مواد مغذی است؛ اما چربی اشباع و کلسترول ندارد. ضمناً مویز، بدون گلوتن است. مویز می تواند میان وعده ای بسیار سالم، مغذی و خوشمزه باشد که حاوی پلی فنول ها، آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها و مواد مغذی است که برای سلامتی لازمند. در این مطلب خبرنگاران، بیشتر با خواص مویز آشنا شوید.

سلامت دهان و دندان

برخلاف چیزی که ممکن است از یک خوراکی شیرین انتظار داشته باشید، مویز در واقع به سلامت دهان و دندان تان یاری می نماید. تحقیقات علمی نشان داده اند مویز می تواند به نفع سلامت دهان و دندان باشد؛ زیرا این میوه دارای فیتوشیمیایی های ضدمیکروبی است که رشد باکتری های دهان که مرتبط با پوسیدگی دندان و بیماری لثه هستند را سرکوب می نماید.

یاری به گوارش

مویز به عنوان یک خوردنی سرشار از فیبر، برای گوارش عالی است. مویز دارای فیبر محلول و فیبر غیرمحلول است که هر دو یاری می نمایند جریان گوارش تان سالم و مناسب باشد و در نتیجه دچار یبوست یا اسهال نشوید.

کاهش خطر سکته مغزی

مویز سرشار از پتاسیم است که به پیشگیری از افت پتاسیم در بدن یاری می نماید. کمبود پتاسیم، مسئله ای شایع در بیشتر افراد است. پتاسیم، الکترولیتی مهم برای حمایت از عملکرد تمام سلول ها، بافت ها و ارگان ها در بدن انسان است. افرادی که پتاسیم زیادی در رژیم غذایی خود دریافت می نمایند، کمتر در معرض خطر سکته مغزی هستند.

کنترل دیابت

مطالعه ای به آنالیز تاثیر مصرف منظم مویز، در مقایسه با اسنک های فرآوری شده از جهت میزان گلوکز و سایر فاکتور های قلبی و عروقی، در میان بیماران دچار دیابت نوع دوم پرداخت. در این مطالعه، افرادی که مویز مصرف نموده بودند، سطح گلوکز خون شان یک کاهش 23 درصدی داشت و ضمناً فشار خون سیستولیک شان نیز کاهش یافته بود. فیبر موجود در مویز به بدن یاری می نماید قند طبیعی مویز را بهتر پردازش نموده و در نتیجه دچار ترشح ناگهانی انسولین نشوید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با سایر خوراکی هایی که برای دیابت مفید هستند، کنترل بیماری دیابت با خوردنی های مفید را مطالعه کنید.

کاهش اسیدیته بدن

مویز دارای پتاسیم و منیزیم است و همین یاری می نماید از اسیدیته بدن تان به میزان زیادی کاسته شده و سموم از بدنتان دفع گردد. در نتیجه از بیماری هایی مانند آرتروز، نقرس، سنگ کلیه و بیماری های قلبی پیشگیری خواهد شد.

درمان عفونت

مویز حاوی پلی فنول هایی است که به آنتی اکسیدان های ضد التهابی معروفند. این ترکیبات، آنتی باکتریال نیز هستند و به کاهش احتمال تب و نابود کردن باکتری ها یاری می نمایند؛ بنابراین خوردن مقداری مویز در روز می تواند یاری تان کند از سرماخوردگی و سایر عفونت ها دور بمانید.

تقویت بینایی

مویز سرشار از فیتونورینت های پلی فنولیک است که آنتی اکسیدان هستند و به حفظ سلامت بینایی یاری می نمایند. آنتی اکسیدان های موجود در مویز با کاهش فعالیت رادیکال های آزاد که بینایی را ضعیف نموده و منجر به تباهی لکه زرد و آب مروارید می شوند، از چشم های تان محافظت می نماید. ضمناً مویز به خاطر داشتن ویتامین A، بتاکاروتن و کاروتنوئید-A، برای سلامت چشم ها بسیار عالی است.

سلامت و شادابی پوست

مواد مغذی مویز به حفظ سلامت پوست یاری می نمایند. مویز سرشار از فنول است که آنتی اکسیدان بوده و از فعالیت رادیکال های آزاد و آسیب شان به سلول های پوست و کلاژن جلوگیری می نماید؛ در نتیجه بروز علائم پیری به تاخیر می افتد. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در مویز، سیستم ترمیم پوست را سرعت می بخشند و سلول های پوست را جوان می نمایند. مصرف مویز به سم زدایی بدن نیز یاری می نماید؛ در نتیجه سموم از بدن دفع می شوند و پوستی شفاف و درخشان خواهید داشت.

از دیگر خواص مویز می توان به کاهش فشار خون، پیشگیری از سرطان و برطرف ضعف جنسی اشاره نمود.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 796

به "با خواص شگفت انگیز مویز آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خواص شگفت انگیز مویز آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید