تور ارزان ارمنستان: ایروان: هیچ کریدور مستقل خارجی در ارمنستان وجود نخواهد داشت

به گزارش واندر هنگر، دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان گفت جاده های موجود دراین کشور می توانند به وسیله جمهوری آذربایجان یا ترکیه مورد استفاده قرار گیرند، اما این مسیرها تحت کنترل ارمنستان خواهند بود.

تور ارزان ارمنستان: ایروان: هیچ کریدور مستقل خارجی در ارمنستان وجود نخواهد داشت

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان روز شنبه گفت که هیچ کریدور مستقلی از کشور دیگر در خاک ارمنستان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری پان آرمنیان آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان در مصاحبه با تلویزیون این کشور گفت: ممکن است جهتها یا جاده ها باز شوند، اما فقط تحت کنترل حاکمیت جمهوری ارمنستان.

بر اساس این گزارش، جمهوری آذربایجان در موارد متعددی در خصوص جهت موسوم به سیونیک در جنوب ارمنستان که نخجوان را به جمهوری آذربایجان متصل می نماید، با ایروان گفت وگو نموده است. با این حال، ارمنستان بارها مشارکت در مذاکرات برای ارائه کریدور به جمهوری آذربایجان را تکذیب نموده است .

گریگوریان تاکید نمود:ممکن است جاده های موجود در ارمنستان باز شوند که می تواند به وسیله جمهوری آذربایجان یا ترکیه برای ارتباط با جمهوری آذربایجان مورد استفاده قرار گیرد. چنین گزینه ای امکان پذیر است، اما این جاده ها تحت کنترل جمهوری ارمنستان خواهند بود.

وی گفت که معاونان نخست وزیر ارمنستان ، روسیه و جمهوری آذربایجان تنها در پی بازگشایی ارتباطات حمل و نقلی در منطقه قفقاز جنوبی هستند و در خصوص کریدورها بحثی صورت نمی گیرد.

گریگوریان گفت:مابیشتر تمایل به استفاده از زیر ساخت های موجود به ویژه راه آهن ایروان، تفلیس، باکو، روسیه و بعلاوه راه آهن ایروان، نخجوان، جلفا داریم که تقریبا نیازی به سرمایه گذاری ندارد.

وی در انتها اضافه کرد، جمهوری آذربایجان می تواند از جاده های ارمنستان استفاده کند.

سورن پاپیکیان معاون نخست وزیر ارمنستان هفته گذشته در ملاقات با عباس بدخشان ظهوری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در خصوص شرایط ایجاد شده در بزرگراه گوریس-کاپان بحث و گفتگو کردند.

پاپیکیان از مواضع ایران در زمینه ایجاد ثبات و صلح در منطقه قدردانی کرد و اعلام کرد که برنامه صلح در صورت حمایت و ثبات چند جانبه قابل اجراست. معاون نخست وزیر ارمنستان بعلاوه گفت که احداث جاده های جایگزین یکی از اولویت های دولت این کشور است و انتظار می رود که ساخت جاده تاتف-کاپان در اواخر نوامبر به خاتمه برسد.

طرفین بعلاوه موضوعات مربوط به همکاری های مالی ارمنستان و ایران را که شامل راه سازی، انرژی، فناوری های تازه و صنعت معدن است، مورد آنالیز قرار دادند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1797

به "تور ارزان ارمنستان: ایروان: هیچ کریدور مستقل خارجی در ارمنستان وجود نخواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: ایروان: هیچ کریدور مستقل خارجی در ارمنستان وجود نخواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید