انتقاد لهستان از تهدید ترکیه درباره طرح های دفاعی ناتو

به گزارش واندر هنگر، یک مسئول ارشد دولت لهستان می گوید ترکیه نمی تواند از حمایت خود از طرح دفاعی ناتو برای بالتیک عقب نشینی کند.

انتقاد لهستان از تهدید ترکیه درباره طرح های دفاعی ناتو

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تنش ها بین ترکیه و کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بر سر موافقت با طرح دفاعی کشورهای حوزه بالتیک و لهستان همچنان ادامه دارد.

کریستوف سزرسکی مشاور رئیس جمهور لهستان شامگاه دوشنبه در واکنش به تهدید ترکیه مبنی بر برداشتن حمایت خود از طرح دفاعی بالتیک در صورت تداوم حمایت اروپا از شبه نظامیان کُرد سوری، گفت ترکیه نمی تواند زیر تصمیم خود بزند.

سزرسکی به خبرگزاری رویترز گفت: هیچ راهی برای بازگشت [ترکیه] به تصمیمی که در [نشست] ناتو گرفته، وجود ندارد. تصمیم ها برای هر دو طرح بالتیک-لهستان و ترکیه اتخاذ شده و اکنون ما منتظر اجرای آن طرح ها هستیم. این یک موضوع نظامی است.

علی رغم اینکه ناتو روز سیزدهم آذر طرح دفاعی بالتیک و لهستان را تصویب کرد (+) اما مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه بعد از آن ادعا کرد که آنکارا به صورت کامل با این طرح موافقت نکرده و تایید آن مشروط به تروریستی شناخته شدن گروه شبه نظامی یگان های مدافع خلق سوری (ی.پ.گ) در ناتو است.

حلوسی آکار وزیر دفاع ترکیه نیز با ابراز ناخرسندی از اینکه متحدانش در ناتو از درج نام ی.پ.گ در لیست سیاه تروریست امتناع کردند، گفته بود تا زمانی که اعضای ناتو این شبه ظامیان را که شاخه سوری گروه تروریستی پ.ک.ک است، در لیست سیاه قرار ندهند، از طرح های ناتو حمایت نخواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

دولت ترکیه شبه نظامیان کُرد یگان های مدافع خلق سوری را شاخه ای از گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و یک سازمان تروریستی می داند و چند هفته پیش برای عقب راندن آنها از مرزهای جنوبی خود، عملیات نظامی جدیدی با اسم رمز چشمه صلح در مناطق شرقی رودخانه فرات و شمال سوریه شروع کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 593

به "انتقاد لهستان از تهدید ترکیه درباره طرح های دفاعی ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد لهستان از تهدید ترکیه درباره طرح های دفاعی ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید