افتتاح بزرگترین طرح آبیاری نوین آذربایجان شرقی در بستان آباد

به گزارش واندر هنگر، بزرگترین طرح آبیاری نوین به روش سنتر پیوت یا آبفشان دوار در بخش مرکزی شهرستان بستان آباد افتتاح شد.

افتتاح بزرگترین طرح آبیاری نوین آذربایجان شرقی در بستان آباد

به گزارش خبرنگار از ، طرح آبکمک نوین در زمینی به مساحت 57 هکتار و با هزینه ای افزون بر 13 میلیارد ریال اجرا شده است.

افزایش راندمان آبکمک، کاهش هزینه های آبکمک اراضی، کاهش تلفات آبی، حفظ منابع آب های زیر زمینی، کنترل شوری و حفاظت از خاک از اهداف اجرای این طرح نام شده است.

فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در جلسه بررسی مسائل بخش کشاورزی شهرستان بستان آباد گفت: این شهرستان شش هزار و 600 هکتاراز اراضی کشاورزی را به روش های نوین مجهز کرده و در این زمینه رتبه اول را در استان به خود اختصاص داده است.

فتحی با بیان اینکه در آذربایجان شرقی سالیانه 4 هزار هکتار از زمین های کشاورزی تحت پوشش آبکمک به روش های نوین قرار می گیرد اضافه کرد: در توسعه آبکمک به روش های نوین محدودیت منابع نداریم و در صورت تجمیع زمین های کشاورزان کمک های ویژه ای از سوی دولت در این زمینه در نظر گرفته شده است.

نوری نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه قانون رفع تداخل اراضی در شهرستان بستان آباد کم کاری شده است، تشکیل شرکت های سهامی و کشت و صنعت های کوچک را راه چاره برخی از مسائل از جمله قطعه قطعه شدن زمین های کشاورزی نام و تاکید کرد: باید به فکر بهره وری بیشتر از منابع موجود باشیم.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1790

به "افتتاح بزرگترین طرح آبیاری نوین آذربایجان شرقی در بستان آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح بزرگترین طرح آبیاری نوین آذربایجان شرقی در بستان آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید