اسپانیا 0 - سوئد 0؛ فرصت سوزی لاروخا در دیداری یکطرفه

به گزارش واندر هنگر، خبرگزاری خبرنگاران- اسپانیا در گام نخست پیروز به شکست دادن سوئد نشد.

اسپانیا 0 - سوئد 0؛ فرصت سوزی لاروخا در دیداری یکطرفه

به گزارش خبرنگاران، اسپانیا و سوئد در چارچوب بازی های هفته اول مرحله گروهی یورو 2020 مقابل هم نهاده شدند که در نهایت بازی با تساوی بدون گل به سرانجام رسید. در این ملاقات هم مهاجمین اسپانیا و هم مهاجمین سوئد چندین موقعیت خوب داشتند که قدر آن ها را ندانستند و در نتیجه بازی گلی نداشت. رابین اولسن، دروازه بان سوئد با سیوهای خود چندین بار مانع گلزنی اسپانیایی ها شد.

شاگردان لوئیز انریکه در این ملاقات کاملا برتر از حریف بودند اما علی رغم موقعیت های زیادی که داشتند نتوانستند به گل برسند و در نهایت به یک امتیاز از این ملاقات رضایت دادند. اسپانیا بازی را بهتر آغاز کرد و در دقایق ابتدایی بر توپ و میدان مسلط بود اما دفاع فشرده سوئد مانع از ایجاد موقعیت روی دروازه این تیم می شد. فزونی اسپانیایی ها ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 16، روی ارسال دیدنی کوکه، این دنی اولمو بود که می توانست با یک ضربه سر تماشایی دروازه را باز کند اما واکنش عالی اولسن، دروازه سوئد را نجات داد.

در ادامه بازیکنان سوئد برای دقایقی پیش کشیدند اما خیلی زود اسپانیایی ها بار دیگر بر بازی مسلط شدند و در دقیقه 29، این بار نوبت اولمو بود که برای کوکه موقعیت سازی کند اما ضربه ستاره اتلتیکو مادرید هم از بالای دروازه به بیرون رفت. در حالی که سوئدی ها کوشش می کردند روی ضدحملات برای اسپانیا دردسرساز شوند، در دقیقه 38، روی اشتباه دانیلسون، آلبا یک موقعیت بسیار خوب برای موراتا ایجاد کرد اما مهاجم اسپانیا با یک ضربه بسیار بد این موقعیت را از دست داد.

دو دقیقه بعد چیزی نمانده بود که سوئد روی اولین موقعیت جدی اش در این ملاقات به گل بزند اما ضربه خطرناک ایزاک را مارکوس یورنته به یاری تیر دروازه دفع کرد و در نهایت اونای سیمون توپ را مهار کرد. در دقایق سرانجامی نیمه اول هم این اسپانیا بود که تیم برتر میدان بود اما در نهایت در این نیمه توپی از خط دروازه ها عبور نکرد و دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفتند.

در نیمه دوم هم اسپانیا آغاز بهتری داشت و در دقیقه 50، موراتا بار دیگر صاحب توپ شد اما ضربه او این بار هم از کنار دروازه سوئد به بیرون رفت. در ادامه بازی متعادل تر دنبال شد تا اینکه در دقیقه 61، سوئد بار دیگر روی یک ضدحمله، صاحب یک موقعیت بسیار خوب شد اما پاس ایزاک را بِرگ از مقابل دروازه به بیرون فرستاد.

انریکه کوشش کرد با فرستادن نیروهای تهاجمی تازه نفس به زمین از جمله تیاگو آلکانتارا و سارابیا، فرایند بازی را به سود تیمش تغییر بدهد اما باز هم این بازیکنان سوئد بودند که با دفاع پرتعداد، مانع از باز شدن دروازه تیم شان شدند. در دقیقه 90، روی ارسال عالی سارابیا، این خوزه مورنو بود که می توانست با سر قفل دروازه سوئد را باز کند اما باز هم اولسن با یک واکنش خوب، مانع از گلزنی مهاجم اسپانیا شد و در نهایت بازی با همان نتیجه 0-0 به سرانجام رسید.

لوئیز انریکه، سرمربی تیم ملی اسپانیا پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل سوئد در گام نخست این تیم در یورو 2020، در خصوص بازی صحبت کرد. لوئیز انریکه در کنفرانس خبری پس از بازی گفت:

ما مقابل تیمی که فقط می خواست دفاع کند و بسته بازی می کرد، تیم برتر بودیم. این ناعادلانه است و من احساس بدی برای بازیکنان و طرفداران دارم اما ما دست از کوشش بر نمی داریم. آن ها دو موقعیت گلزنی داشتند و ما به اندازه کافی برای برد موقعیت داشتیم. کاری که سعی داریم انجام دهیم، خلق موقعیت هاست اما وقتی گلزنی نمی کنیم، همواره یک سوال مطرح است؛ چرا ما گل نمی زنیم؟ و این که من نگرانم یا نه. شرایط زمین خوب نبود و هیچ سودی برای ما نداشت. بازیکنان در رختکن در خصوص چمن معترض بودند. طرفداران فوق العاده بودند و خیلی ما را تشویق کردند. دو بازی باقی مانده و ما می خواهیم در گروهمان اول شویم، نه تیم دوم یا بهترین تیم سوم.

موراتا؟ من شنیدم که برای او سوت زدند اما بعد مورد تشویق نهاده شد. به عنوان یک مربی باید از یک سری چیزها محافظت کنم. آلوارو در حمله و دفاع خوب بود و من بخش دوم یعنی تشویق ها را بیشتر دوست داشتم. موراتا بازیکن فوق العاده ای است و امشب بدشانس بود. او کارهای زیادی برای تیم انجام داده و به چنین شرایطی عادت دارد. مسئولیت گلزنی فقط بر عهده مهاجمان نیست. موراتا خوب بود و من به بازیکنانم اعتماد دارم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1677

به "اسپانیا 0 - سوئد 0؛ فرصت سوزی لاروخا در دیداری یکطرفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپانیا 0 - سوئد 0؛ فرصت سوزی لاروخا در دیداری یکطرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید