استقبال از آزمون جامع گردشگری در خراسان رضوی

به گزارش واندر هنگر، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به ثبت نام 750 نفر از فراگیران استان در آزمون جامع گردشگری اسفند 98 گفت: استقبال از این آزمون در این دوره بی سابقه بوده است.

استقبال از آزمون جامع گردشگری در خراسان رضوی

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه سفر کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، یوسف بیدخوری روز یکشنبه4 اسفندماه 1398 با اعلام این خبر اضافه کرد: مطابق ادوار گذشته و بر اساس دستورالعمل برگزاری دوره های کوتاه مدت گردشگری، دومین آزمون جامع گردشگری در امسال قرار است در 16 اسفندماه جاری، هم زمان با سراسر کشور در استان خراسان رضوی برگزار گردد.

او با بیان این که تمامی فرآیند شرکت و ثبت نام و اخذ گواهینامه در این آزمون الکترونیکی است، ادامه داد: کلیه فراگیرانی که در دوره های کوتاه مدت گردشگری و زیر نظر موسسات آموزش گردشگری استان ثبت نام نموده بودند، ا به عنوان آخرین مرحله از مراحل اخذ گواهینامه امکان حضور خواهند داشت.

بیدخوری یادآور شد: با توجه به ابلاغ وزیر گردشگری، گذراندن دوره های آموزشی گردشگری و دوره های عمومی و تخصصی برای مدیران تاسیسات گردشگری الزامی شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار کرد: در این دوره از آزمون در استان خراسان رضوی شاهد افزایش تعداد ثبت نام فراگیران تا 750 نفر بوده ایم که از این تعداد بیشترین ثبت نام مربوط به دوره مدیر فنی دفاتر خدمات مسافرتی با 290 نفر ثبت نام شده و پس از آن دوره جدید مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری با ثبت نام 235 فراگیر بوده است.

او ادامه داد: سایر رشته ها شامل راهنمایان گردشگری، راهنمایان طبیعت گردی و ژئوتوریسم نیز دوره های دیگر ثبت نام شده در استان خراسان رضوی بوده که فراگیران پس از قبولی در آزمون می توانند به عنوان راهنما، مدیر فنی و یا مدیر تاسیسات گردشگری مشغول به کار در این صنعت شده و به جامعه شاغلان در استان اضافه شوند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 701

به "استقبال از آزمون جامع گردشگری در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال از آزمون جامع گردشگری در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید