خواهرخواندگی تهران و سارایوو ، بوسنی مقصد گردشگری ایرانی ها می گردد

به گزارش واندر هنگر، معاون گردشگری میراث فرهنگی با توجه به اهمیت نقش مدیریت شهری در صنعت گردشگری، تعاملات حاصل میان شهرداران ایران و بوسنی را سبب گسترش تعاملات گردشگری فیمابین خواند و گفت: طبق این رویکرد، شهر سارایوو مقصد مهم فرهنگی برای هموطنان ایرانی به شمار می آید.

خواهرخواندگی تهران و سارایوو ، بوسنی مقصد گردشگری ایرانی ها می گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مرتضی رحمانی موحد در ملاقات با ایوو کمشیچ شهردار سارایوو، کمال موفتیچ سفیر بوسنی و هرزگوین در تهران و هیات همراه، گفت: ایجاد ارتباط و تعامل با شهرداری ها و حضور در تهران به عنوان شهری با جاذبه های متنوع تاریخی، فرهنگی و مذهبی بی شک با توجه به اهمیت نقش برجسته مدیریت شهری سبب توسعه همکاری های گردشگری میان دو کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تا به امروز همکاری مطلوب و کوشش برای ارتقای روابط میان دو کشور در ابعاد مختلف مالی، اجتماعی و فرهنگی صورت پذیرفته است، اضافه کرد: وجود تعاملات و روابط مردمی موجود، بستر مساعدی به شمار می آید که می تواند به عنوان عاملی مهم در راستای توسعه گردشگری مشترک به کار گرفته گردد.

رحمانی موحد با اشاره به امضای تفاهم نامه گردشگری میان ایران و بوسنی هرزگوین در سال 1391 یادآور شد: تقویت تعاملات انجام شده و نیز به کارگیری تجربه و دانش طرفین در بخش گردشگری می تواند بستری مطمئن برای همکاری های آینده در این زمینه را فراهم آورد.

معاون گردشگری در ادامه اظهار کرد: طی سه سال اخیر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کوشش نموده است تا صندلی شایسته ای برای فعالیت شهرداری ها در بخش گردشگری ایجاد کرد تا بر مبنای این تعاملات بتوان از طیف گسترده ای از ظرفیت های موجود بهره مند شد.

این مقام مسئول همچنین شهرها را مجموعه ای از جاذبه های گردشگری، تاریخی، طبیعی و فرهنگی متنوع خواند و گفت: با توجه به وجود ظرفیت ها و توانمندی های متنوع در شهرها سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از توسعه همکاری ها بین شهرداری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای علاقه مند و دارای ظرفیت در حوزه صنعت گردشگری حمایت می نماید.

رحمانی موحد عقد قرارداد خواهرخواندگی میان دو شهر تهران و سارایوو را اقدامی مهم ارزیابی کرد و نسبت به تحقق همکاری ها در این چارچوب تاکید نمود و گفت: معاونت گردشگری پشتیبانی خود را از این اقدام اعلام می دارد و حمایت از اجرای کامل مواد تفاهم شده و کوشش برای بهره مندی از این امکان در بخش صنعت گردشگری را در دستور کار قرار خواهد داد.

معاون گردشگری با اشاره به اینکه یکی از سیاست های سازمان تشویق مردم به منظور سفر به مقاصد و شهرهای فرهنگی کشورها به شمار می آید؛ اضافه کرد: طبق این رویکرد، شهر سارایوو نیز مقصد مهم فرهنگی برای هموطنان ایرانی به شمار می آید؛ لذا احتیاج است سازو کار آشنایی بخش خصوصی از جمله دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری دو کشور با یکدیگر ایجاد گردد.

وی با هدف تحقق این امر توضیح داد: در راستای آشنایی بیشتر مردم ایران از ظرفیت های بوسنی و هرزگوین سفیر این کشور می تواند با همکاری شهرداری نسبت به برپایی شب سارایوو اقدام نماید و با بهره مندی از ظرفیت های مردمی، زمینه آشنایی و ارتباط بخش خصوصی حوزه گردشگری طرفین را نیز سبب شوند.

رحمانی موحد در خاتمه با تأکید بر اینکه برای توسعه گردشگری و ارتباطات با کشور بوسنی و هرزگوین اراده ای قوی وجود دارد، اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور ایران در ملاقاتهای اخیر با رییس جمهور بوسنی هرزگوین اشاره نمودند؛ ما از توسعه روابط میان دو کشور حمایت می کنیم.

به گزارش میراث فرهنگی - همچنین در این ملاقات ایوو کمشیچ شهردار سارایوو نیز عقد تفاهم نامه خواهرخواندگی اخیر میان تهران و سارایوو را اقدامی مهم خواند و بهره مندی از دستاوردهای متعدد آن را در زمینه های مختلف از جمله صنعت گردشگری موثر ارزیابی کرد.

وی برطرف محدودیت ویزا را یکی از دستاوردهای مهم سفر ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین به ایران خواند و بر احتیاج مبرم به حمایت از برنامه ریزی های فرهنگی بوسنی در تهران اشاره نمود.

این مقام مسئول همچنین ایران را کشوری مهم برای بوسنی و هرزگوین بیان نمود و نسبت به شناخت هر چه بیشتر ظرفیت های مردمی، بخش خصوصی و به طور کل صنعت گردشگری طرفین تاکید نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 693

به "خواهرخواندگی تهران و سارایوو ، بوسنی مقصد گردشگری ایرانی ها می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواهرخواندگی تهران و سارایوو ، بوسنی مقصد گردشگری ایرانی ها می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید