ارزانی پراید هوا شد! ، قیمت تازه پراید در بازار

به گزارش واندر هنگر، به گزارش خبرنگاران، وزیر صمت به صراحت از مخالفت با آزادسازی واردات خودرو صحبت نموده که اگر این اظهارات به معنای لغو احتمالی آزادسازی واردات خودرو باشد شوک جدیدی برای بازار خودرو محسوب می گردد و احتمالا قیمت خودرو را متاثر می نماید.

ارزانی پراید هوا شد! ، قیمت تازه پراید در بازار

پیش از این پیش بینی می شد پس از آزادسازی واردات خودروهای خارجی و کاهش قیمت این خودروها در بازار، این مقرون به صرفهی به پراید هم سرایت کند اما اکنون با اظهارات نو وزیر صمت این سناریو تقریبا دور از واقعیت به نظر می رسد.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو و عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو هر دو معتقد بودند در صورت اجرایی شدن قانون نو به شکلی که اکنون در این قانون آمده است می توان انتظار کاهش قیمت 25 تا 40 درصد در خودروهای خارجی را داشت.

دادفر و جعفری اعتقاد داشتند که ممکن است با اجرای این قانون پس از کاهش قیمت تا 40 درصدی در خودروهای خارجی، قیمت خودروهای داخلی هم 10 تا 20 درصد مقرون به صرفه شوند.

با این اظهارات می شد انتظار داشت که قیمت خودروهای داخلی مثل پراید هم از این قانون نو متاثر شوند اما اظهارات نو فاطمی امین این سناریو را کم رنگ نموده است.

آخرین نرخ پراید 111 در بازار 152 میلیون تومان، پراید 131 معادل 137 میلیون تومان، پراید 132 معادل 131 میلیون تومان، پراید 151 معادل 151 میلیون تومان به وسیله سایت خبری فرارو گزارش شده است. اما آیا با این اتفاق نو کاهش قیمت پراید تا مرز 20 درصد دیگر رنگ واقعیت به خود نخواهد دید؟

جزئیات بیشتر درباره واردات خودرو را در گزارش احتمال لغو آزادسازی واردات خودرو بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1802

به "ارزانی پراید هوا شد! ، قیمت تازه پراید در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزانی پراید هوا شد! ، قیمت تازه پراید در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید