اختلاف نظر در راستا خصوصی سازی

به گزارش واندر هنگر، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان اعلام نموده که به هر شکل ممکن، استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار می گردد اما رییس سازمان خصوصی سازی تأکید دارد که سرخابی ها تا سرانجام سال جاری خصوصی نمی شوند.

اختلاف نظر در راستا خصوصی سازی

جهت خصوصی سازی منحرف شد؟

در حالی که وزیر ورزش می گوید خود را موظف می داند سال جاری به هرشکل ممکن استقلال و پرسپولیس را به بخش خصوصی واگذار نمایند، پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی که متولی واگذاری این دو باشگاه است تأکید نموده سرخابی ها تا انتها سال جاری خصوصی نمی شوند.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به تازگی درباره روند خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس می گوید: جلسات مربوط به این موضوع از مدتی پیش مستمراً ادامه دارد و ما خود را موظف می دانیم به هر شکل ممکن سال جاری قانون را اجرا کنیم و استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار گردد. بر اساس قانون، آغاز عملیات مشخص قیمت و وارد شدن به فرابورس از شهریور ماه است و پس از آن، پروسه در اختیار سازمان خصوصی سازی خواهد بود و نه وزارت ورزش.

او همچنین تأکید می نماید: معتقدیم اجرای مصوبه قانونی مجلس به شکل کنونی در فرآیند خصوصی سازی مقداری سخت است؛ بنابراین ما تقاضا داشیم برای سرعت دهی به کار، دوستان مرتبط در مجلس اصلاحیه ای ارائه نمایند تا بتوانیم سریع تر فرایند خصوصی سازی این دو باشگاه را انجام دهیم، ضمن این که نمایندگان مجلس در قالب طرح، اصلاحیه این قانون را پیگیری خواهند کرد تا فرایند خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس تسهیل و تسریع گردد.

اصرار وزیر ورزش بر واگذاری سرخابی ها تا انتها سال جاری در حالی در یکی دو روز گذشته رسانه ای شده است که در پاسخ به این مطلب پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی که متولی واگذاری این دو باشگاه است در مصاحبه با رسانه ها می گوید: عرضه سهام استقلال و پرسپولیس به وسیله فرابورس و پذیرش آن نیازمند مقدمه هایی است که به نظر می رسد این واگذاری به انتها سال جاری وصال نمی دهد.

پوری حسینی همچنین تأکید می نماید: برای واگذار نشدن سهام این دو باشگاه می توان ده ها دلیل منطقی را ارائه کرد اما اگر قرار بر واگذاری حتمی سهام این دو باشگاه است باید گفت که این موضوع نیازمند اراده و همت قوی از سوی مجریان امر به خصوص سازمان خصوصی سازی است، بر این اساس از اراده سایر مجریان برای نهایی شدن این امر اطلاعی ندارم اما سازمان خصوصی سازی از اراده لازم در این زمینه برخوردار است.

رییس سازمان خصوصی سازی آب پاکی را این طور روی دست دو باشگاه سرخابی می ریزید: همچنین این باشگاه ها باید شرایط پذیرش در فرابورس را کسب نمایند که اکنون این موضوع غیرممکن به نظر می رسد مگر آنکه دستور اجرای این اقدام داده گردد. در غیر این صورت اکنون این موضوع طبق مقررات حاکم در فرابورس، شدنی نیست.

چندصدایی و اختلاف نظر، در حال حاضر معضلی است که بیش از پیش جهت واگذاری این دو باشگاه دیده می گردد. همین موضوع هم بار دیگر خصوصی سازی دو باشگاه را با موانعی رو به رو نموده است. اینکه این بار هم مثل دفعات قبل خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به انتها نرسد، موضوعی بود که از ابتدا قابل پیش بینی بود اما مسوولان مربوطه اصرار داشتند که این بار این اتفاق به ثمر می نشیند. اختلاف نظرهای اخیر حالا این سوال را در ذهن به وجود می آورد که آیا جهت خصوصی سازی باز هم منحرف شده است؟

2- 500

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 223

به "اختلاف نظر در راستا خصوصی سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف نظر در راستا خصوصی سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید