تور ارزان روسیه: آمادگی ونزوئلا برای یاری نظامی به روسیه

به گزارش واندر هنگر، سفیر روسیه در ونزوئلا از آمادگی کاراکاس برای ارائه یاری های نظامی-فنی به مسکو در صورت بدتر شدن روابط روسیه و آمریکا اطلاع داد.

تور ارزان روسیه: آمادگی ونزوئلا برای یاری نظامی به روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ایسنا به نقل از تاس، سرگئی میلک بگداساروف، سفیر روسیه در ونزوئلا در مصاحبه ای در پاسخ به این سوال که آیا در صورت تشدید بحران در روابط مسکو و واشنگتن، کاراکاس قادر به ارائه یاری نظامی و فنی به مسکو خواهد بود، گفت: قطعا.

بگداساروف شرح داد: از زمانی که معاون وزیر خارجه روسیه از احتمال استقرار زیرساخت های نظامی روسی در ونزوئلا یا کوبا صحبت کرد، مقامات ونزوئلایی تماس های بسیاری با من داشتند که در آن بر حمایت قاطعانه کاراکاس از مسکو تأکید کردند.

او با اشاره به شرایط موجود به خصوص درباره ونزوئلا ادامه داد: این نوع فشار بی سابقه است که شامل اقدامات محدودکننده غیرقانونی، تهمت، آزار و اذیت در عرصه بین المللی و همه ابزار های فشاری است که در اختیار همتایان غربی ما قرار گرفته است. ونزوئلا با تمام این فشار ها روبه رو است و به همین علت به خوبی می داند که روابط بین کاراکاس و مسکو را می گردد بیش از این تقویت کرد.

این دیپلمات روسی یادآور شد که همکاری نظامی و فنی بین این دو کشور از سال 2001 با امضای توافقنامه ای در این زمینه شروع شد، اما در شرایط فعلی یاری های ونزوئلا به روسیه می تواند اشکال مختلفی داشته باشد.

پیش از این معاون وزیر خارجه روسیه در پاسخ به این سوال که آیا مسکو در حال آنالیز استقرار زیرساخت های نظامی روسی در کشورهایی، چون ونزوئلا و کوباست گفته بود که این مسئله را نه رد و نه تأیید می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2017

به "تور ارزان روسیه: آمادگی ونزوئلا برای یاری نظامی به روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: آمادگی ونزوئلا برای یاری نظامی به روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید