آمادگی برای سرمایه گذاری درتولید گیم فیلم (interactive film)

به گزارش واندر هنگر، تهران (پانا) - قائم مقام معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما در ملاقات با مدیرعامل و شورای معاونین بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به زمینه های توسعه همکاری ها میان این دو مجموعه، پیشنهاد داد از ظرفیت پلتفرم آی پی تی وی یا تلویزیون تعاملی برای پخش بازی های دیجیتال استفاده گردد.

آمادگی برای سرمایه گذاری درتولید گیم فیلم (interactive film)

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، سعید مقیسه در این نشست که جمعی از معاونین و مدیران سازمان صداو سیما و بنیاد نیز حضور داشتند، توضیح داد: یکی از موضوعات پیشنهادی ما به بنیاد استفاده از ظرفیت پلتفرم آی پی تی وی یا تلویزیون تعاملی برای بازی های دیجیتال است. پلتفرم آی پی تی وی در حال ورود به مرحله بهره برداری است و می توان از آنها برای بازی ها بهره برداری کرد. برگزاری جلسه با اپراتورهای آی پی تی وی و بازی سازان یکی از زمینه های مورد درخواست ما است. بازی سازان از ظرفیت

آی پی تی وی ها به طور دقیق آگاه نیستند و اپراتورهای آی پی تی وی هم از ظرفیت های بازی بی اطلاع هستند. آشنایی آنها با یکدیگر می تواند نتایج بسیار خوبی به همراه داشته باشد.

او اضافه کرد: از آنجایی که موضوع سایت فهم بازی با ماموریت های معاونت فضای مجازی همخوانی دارد، این موضوع از جمله زمینه های علاقه مندی و اولویت دار ما برای یاری به بنیاد در مورد ترویج مسئله سواد بازی است.

مقام معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما همچنین گفت: ما آمادگی مشارکت و سرمایه گذاری برای فراوری گیم فیلم(interactive film)

براساس بازی های با اکت بالا که مناسب مخاطب نوجوان و جوان است را نیز داریم. ضمن اینکه فراوری بازی با موضوع سواد بازی در راستای آموزش سواد رسانه ای نیز از جمله موضوعاتی است که می گردد در این خصوص به طور مشترک دنبال کرد.

مقیسه با اشاره به مدرسه تلویزیونی تلوبیون توضیح داد: امکان اضافه شدن آموزش های بازی سازی مورد نظر بنیاد نیز در این فضا وجود دارد. همچنین ما در حال تدارک برگزاری جشنواره های محتوایی در قالب محتواهایی فاخر هستیم که این آمادگی برای برگزاری رویدادهای بازی محور به وسیله این پلتفرم نیز وجود دارد.

همراهی بنیاد و رسانه ملی برای ارتقاء سواد بازی های دیجیتال

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز در این نشست با اشاره به اینکه موضوع بازی های ویدئویی صرفا مسئله بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان تنها متولی این صنعت در کشور نیست، توضیح داد: 32 میلیون بازیکن ایرانی که به طور متوسط 93 دقیقه در روز بازی می نمایند، بیانگر این نکته است که به موضوع بازی های رایانه ای در سطح مسئله کشوری توجه گردد. این نگرانی الان وجود دارد، همان طورکه ما در مورد شبکه های اجتماعی مجازی بعضی فرصت ها را از دست دادیم و ظرفیت های این فضا بعضا به تهدید تبدیل شد، با نگاه عادی به موضوع بازی های دیجیتال و محدود کردن آن به بنیاد ملی بازی های رایانه ای نمی توانیم از فرصت های این فضا به خوبی استفاده کنیم. بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان متولی این حوزه با همگرایی و همراهی مجموعه های حاکمیتی می تواند در پیشبرد اهداف خود گام های موثری بردارد. به همین دلیل نیز بازی سازان، ناشران، مصرف نمایندگان، توزیع نمایندگان و... باید بتوانند از ظرفیت های موجود در سازمان صداوسیما به عنوان ظرفیت عمومی منتفع شوند.

سیدصادق پژمان با اشاره به اینکه در بحث آموزش بازی سازی چه درجهت ترویج ظرفیت های صنعت بازی و چه آموزش های آنلاین به یاری سازمان صداوسیما احتیاج جدی وجود دارد، توضیح داد: براساس سند بازی که به عنوان سیاست های حاکم بر برنامه ملی بازی توسط شورای عالی فضای مجازی مصوب شده است و طی آن وظایفی برای مجموعه های مختلف معین شده که در آن متولی موضوعات آموزشی و فرهنگی سازمان صدا و سیما است. ما درکشور با کمبود نیروی آموزش دیده در حوزه بازی روبرو هستیم، هرچند که بنیاد طی 10 سال گذشته توانسته حجم قابل قبولی از نیروی متخصص را به عنوان تامین نیروی انسانی مورد احتیاج در صنعت بازی آموزش دهد؛ اما توسعه نیروی انسانی آموزش دیده در این حوزه احتیاج به برنامه ریزی جدی دارد. چرا که ظرفیت های شغلی بسیاری در صنعت بازی های دیجیتال به عنوان صنعتی خلاق وجود دارد.

او اضافه کرد: براساس آخرین پیمایش بنیاد یک چهارم بازیکنان ما بچه ها هستند که به عنوان نسل آینده کشور به وسیله بازی های ویدئویی ارزش ها و فرهنگ به آنها منتقل می گردد و نظام ارزشی آنها از این طریق شکل می گیرد. از این رو مردم باید نسبت به مسئله سواد بازی های دیجیتال آموزش و تحلیل داشته باشند و بنیاد ملی بازی های رایانه ای در کنار مجموعه صدا وسیما می تواند در این زمینه گام های موثری بردارد.

استفاده از ظرفیت های رسانه ملی برای توسعه آموزش ملی بازی سازی

فرزانه شریفی مدیر انستیتو ملی بازی سازی بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به اینکه با دسترسی ایجاد شده توسط این معاونت به بازار محتوا تا امروز 100 ساعت آموزشی در حوزه بازی سازی و سواد بازی با موضوع فهم بازی در این فضا بارگذاری شده است تا محتواهای آموزشی بیشتردیده شوند و در دسترس عموم قرار بگیرند که با ارائه گزارش هایی در این خصوص امکان برنامه ریزی برای استفاده بهینه تر از ظرفیت های موجود در این زمینه وجود دارد. درحوزه آموزش بازیسازی ما در انستیتو ملی بازی سازی سال جاری حدود 1500 نفرکلاس در دپارتمان های فنی، هنری و طراحی برگزار نموده ایم و صرفا هم این آموزش ها متوجه شهرتهران نبوده است و مخاطبان این دوره ها علاقه مندانی از سراسرکشور بودند. سازمان صدا وسیما به ملی شدن این آموزش ها برای تمام مخاطبان کودک و نوجوان با توجه به ظرفیت های موجود در این سازمان می تواند یاری کند. ما امکان برگزاری کارگاه های تخصصی در حوزه آموزش بازی سازی و سواد بازی را نیز داریم و می توانیم از ظرفیت های موجود در رسانه ملی برای تقویت و توسعه آموزش ملی بازی سازی استفاده کنیم.

رونق کمپین بازینو با حمایت صدا وسیما

معاون حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز در این نشست گفت: یکی از مهمترین ماموریت های بنیاد حمایت از بازی سازی داخلی در راستای حمایت از فراوری ملی است. طی سال های اخیر پیشرفت های خوبی در حوزه بازی های دیجیتال شده و ما سهم خوبی از بازار را به وسیله بازی سازان داخلی به دست آورده ایم. درحوزه صادارت بازی نیز بازی سازان داخلی علی رغم تحریم ها و تمام مسائل، موفقیت های خوبی برای کسب بازار بین المللی به دست آورده اند. سازمان صدا وسیما می تواند در مورد معرفی محصولات تیم ها و شرکت های بازی ساز ایرانی یاری زیادی به بازی سازان انجام دهد. از طرفی دیگر بازی سازان نیز به عنوان کارگردان یا سازنده بازی ها با توضیح موفقیت هایشان به وسیله برنامه های صدا وسیما به الگوسازی، اشتغال زایی و رونق فراوری یاری بسیار زیادی خواهد نمود.

سیدحسینی با اشاره به برگزاری کمپین نورزوی بنیاد در راستای حمایت و تقویت بازی های ایرانی نیز گفت: سازمان صدا و سیما درمعرفی کمپین بازینو و اهداف ان که در نهایت منجر به معرفی بازی های ایرانی برای خانواده ها درایام تعطیلات نوروز و افزایش کاربر و درآمد پایدار برای آنها می گردد، نقش بسزایی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1498

به "آمادگی برای سرمایه گذاری درتولید گیم فیلم (interactive film)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی برای سرمایه گذاری درتولید گیم فیلم (interactive film)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید