یارانه تازه از بهمن واریز می گردد؟

به گزارش واندر هنگر، به گزارش خبرنگاران، یکصد وسی و یکمین مرحله یارانه با نرخ قدیمی به حساب سرپرستان خانوار، دوشنبه 20 دی ماه واریز می گردد. پس یارانه های تازه از کی قرار است واریز گردد؟

یارانه تازه از بهمن واریز می گردد؟

آنطور که ایسنا گزارش داده، بعد از یارانه معیشتی، یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی هم فردا (دوشنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می گردد و با وجود اعلام اولیه، یارانه تازه که احتمالا رقمی بین 90 تا 126 هزار تومان است در دی ماه پرداخت نشده و به بهمن ماه موکول خواهد شد، این در حالی است که منابع پرداخت این یارانه باید از محل حذف ارز 4200 تومانی باشد که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

از سال 1389 تا به امروز، سالهاست که در بیستم هر ماه یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی به حساب میلیون ها ایرانی واریز می گردد که تعدادشان به 78 میلیون نفر در ماه می رسد. از آبان 1398 نیز با افزایش قیمت بنزین یارانه تازهی تحت عنوان یاری معیشتی به چرخه یارانه ای ایران وارد شد و در دهم هر ماه مبلغ متفاوتی بنا به تعداد خانوار پرداخت می گردد.

اما در چند ماه اخیر که دولت بر برنامه خود برای اصلاح شرایط یارانه های پنهان تاکید داشته و ماجرای حذف ارز 4200 تومانی مطرح است، از سوی چند مرجع دولتی اعلام شد که یارانه تازه در ازای این حذف ارزی به صورت نقدی پرداخت خواهد شد.

میرکاظمی -رئیس سازمان برنامه و بودجه- گفته بود که حمایت نقدی بین 90 تا حدود 120 هزار تومان است، پورمحمدی، معاون وی نیز بر پرداخت نقدی در جریان حذف ارز 4200 تاکید نموده بود، اواخر آذرماه رضایی-معاون مالی رئیس جمهوری- از پرداخت یارانه نقدی در اوایل دی ماه اطلاع داد و گفت که مبلغ یارانه تازه تا دو برابر رشد می نماید اما ظاهرا زمان را مناسب اعلام ننموده بود و در ادامه خاندوزی-وزیر اقتصاد- یارانه را رد نکرد ولی زمان آن را هم تائید نکرد.

پیگیری ها نشان داده بود که دولت در نظر دارد یارانه تازه را بین 90 تا 126 هزار تومان بین یارانه بگیران معیشتی که حدود 60 میلیون نفر هستند پرداخت کند که برای 30 میلیون نفر رقم 90 هزار و 30 میلیون نفر دیگر 126 هزار تومان است.

با این حال گفته می شد یارانه تازه همراه با یارانه معیشتی پرداخت خواهد شد ولی در موعد واریز معین شد که خبری از این یارانه نیست، ولی این مطرح بود که احتمالا تا آخرماه آنالیز و پرداخت صورت گیرد که اکنون در آستانه پرداخت یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی هم اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها نشان می دهد، پرداخت محدود به همان مبلغ نقدی است و یارانه تازه پرداخت نمی گردد.

بر این اساس با توجه به اینکه یارانه تازه برای یارانه بگیران معیشتی است احتمالا همزمان با واریز همان نیز پرداخت خواهد شد که پیگیری ها نشان می دهد ممکن است در آینده این پرداخت صورت بگیرد.

اما موضوع قابل توجه این است که پرداخت یارانه تازه باید از محل منابع ناشی از حذف ارز 4200 باشد که ظاهرا تا به امروز حذفی صورت نگرفته است و احتمالا با پرداخت این یارانه، حذف ارز 4200 تومانی هم باید شروع گردد.

آخرین اخبارسیاسی و اجتماعی را در صفحه جامعه خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1936

به "یارانه تازه از بهمن واریز می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یارانه تازه از بهمن واریز می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید