گفتگوی وزرای خارجه ترکیه و آمریکا پیرامون کنفرانس صلح افغانستان

به گزارش واندر هنگر، به گزارش خبرنگاران، یک مقام مطلع در وزارت خارجه ترکیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه شامگاه دوشنبه با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود تلفنی تبادل نظر کرد.

گفتگوی وزرای خارجه ترکیه و آمریکا پیرامون کنفرانس صلح افغانستان

طبق اظهارات این مقام مطلع، وزیر خارجه ترکیه با همتای آمریکایی خود مصاحبهی تلفنی سازنده و مفیدی داشت و دو طرف در این مصاحبه پیرامون فرآیند صلح در افغانستان و تمهیدات لازم برای برگزاری کنفرانس در استانبول و همچنین سایر موضوعات مربوط به سوریه و خاورمیانه بحث و مصاحبه کردند.

این مقام مطلع در ادامه اضافه کرد که وزرای خارجه ترکیه و آمریکا همچنین در خصوص موضوعات مربوط به روابط دوجانبه با یکدیگر مصاحبه کردند.

پیش از این نیز وزیر خارجه ترکیه بدون ذکر تاریخ دقیق بیان نمود که کنفرانس صلح افغانستان در استانبول در ماه آوریل برگزار می گردد. اما بعضی از رسانه ها اندکی بعد گزارش دادند که این کنفرانس اواسط ماه آوریل برگزار خواهد شد.

این در حالی است که اوایل روز دوشنبه، گروه طالبان بیان نمود که برای شرکت در کنفرانس صلح افغانستان که قرار است شانزدهم آوریل برگزار گردد، آمادگی ندارد. از سوی دیگر، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی افغانستان برای آشتی ملی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که هیأت نمایندگی آنها قرار است در این کنفرانس شرکت کند.

لازم به ذکر است که ایده برگزاری کنفرانس صلح افغانستان در ترکیه از سوی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در نامه ای خطاب به اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان مطرح شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1587

به "گفتگوی وزرای خارجه ترکیه و آمریکا پیرامون کنفرانس صلح افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی وزرای خارجه ترکیه و آمریکا پیرامون کنفرانس صلح افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید