کوییک S آماده ورود به بازار خودرو است

به گزارش واندر هنگر، تغییر در زمان بندی پروژه فراوری کوییک S و طولانی شدن زمان شروع فراوری انبوه این محصول، به علت تأکیدات کیفی و فرایند نو این گروه در ارتقای کیفیت قطعات و محصول نهایی، باعث اعتراض مشتریان شده است. به تازگی تصاویری از کارخانه سایپا منتشر شده است که نشان می دهد فراوری کوییک فیس لیفت در تیپ S (پایه) افزایش پیداکرده و گویا قرار است که به زودی این خودرو به دست خریدارانش برسد و وارد بازار شود.

کوییک S آماده ورود به بازار خودرو است

گروه خودروسازی سایپا در زمستان 1399 فراوری اولیه کوییک S را شروع کرد و اظهار داشت که به خاطر مسائل پیش آمده در تأمین قالب های این خودروی فیس لیفت، تحویل این عضو خانواده X200 با چند ماه تأخیر انجام می شود. اکنون با شروع دومین ماه سال 1400 می بینیم که فراوری کوییک S وارد فاز گسترده تری شده و گویا قرار است به زودی دعوت نامه ها و صدور فاکتور نمونه پایه کوییک فیس لیفت شروع شود.

کوییک S جزو خانواده X200 سایپا محسوب می شود و به پیشرانه 1.5 لیتری 8 سوپاپ 4 سیلندر مجهز شده است که می تواند حداکثر 87 اسب بخار و 128 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند. البته روی کوییک S دریچه گاز برقی نصب شده که آن را با خودروهایی نظیر کوییک R و یا ساینا متمایز می نماید. البته به زودی احتمالاً شاهد نصب موتور نو M15GSI مگاموتور روی کوییک S خواهیم بود که ازنظر توانایی از پیشرانه فعلی قوی تر است.

بیشتر بخوانید: شروع فراوری نسخه نهایی سایپا کوییک S برای تحویل به مشتریان

به گفته مدیران ارشد سایپا، این خودروسازی برنامه دارد تا در سال 1400 در کنار فراوری و تحویل کوییک S، تیپ G این خودرو را هم به بازار عرضه کند. باتوجه به برنامه های این شرکت برای نسخه فیس لیفت کوییک، احتمالاً در نیمه دوم امسال فراوری انبوه کوییک G به عنوان نسخه فول آپشن دنده ای این هاچ بک کراس فیس لیفت شروع شود.

بیشتر بخوانید: مشخصات و تفاوت های کوییک S و G اعلام شد

ناتوانی خودروسازان داخلی در فراوری محصولات هماهنگ با استاندارد جهانی موضوع نوی نیست و به روزرسانی مدل های قدیمی و جایگزینی آنها با نمونه های نو باکندی همراه است. سایپا و ایران خودرو معمولاً به توقف فراوری محصولات قدیمی علاقه ای ندارند، اما بااعمال تغییرات جزئی در نمای بیرونی خودروهای موجود، مدل نو به خط فراوری اضافه می نمایند.

براساس بخش نامه شورای رقابت سایپا کوییک S قیمت مصوب 143 میلیون و 106 هزار تومان را برای مصرف نمایندگان دارد. باید به این نکته توجه داشت که کوییک S هم مانند سایپا شاهین و ساینا S با قوانینی مانند در رهن بودن سند خودرو، پیش فروش شده است و قطعاً این هاچ بک کراس فیس لیفت با ورودش به بازار خودرو، امکان خرید و فروش رسمی را تا 12 ماه نخواهد داشت. برای همین نمی توان برای کوییک S قیمتی در بازار آزاد را مدنظر گرفت و از سویی متقاضیان این خودرو باید مطلع باشند که هرگونه خرید و فروش کوییک فیس لیفت به مدت سال از صدور سند، غیرقانونی است و در صورت بروز مشکل امکان رسیدگی قانونی برای آن وجود ندارد.

***

شما می توانید تازه ترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2089

به "کوییک S آماده ورود به بازار خودرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوییک S آماده ورود به بازار خودرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید