عضو اتاق بازرگانی تهران: فروش قسطی خودرو باید گسترش یابد

به گزارش واندر هنگر، خبرنگاران: یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است همان طور که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته شرایط برای خرید خودروهای قسطی فراهم شده، در ایران نیز این بازار باید گسترش یابد.

عضو اتاق بازرگانی تهران: فروش قسطی خودرو باید گسترش یابد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا؛ محمدرضا نجفی منش اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای جهان برای فروش محصولاتی همچون خودرو از درآمدهای آینده افراد استفاده می گردد به این ترتیب که با فروش لیزینگ و اقساطی خودرو فرد می تواند با منابع اعتباری محدودتر، محصول مدنظر خود را خریداری کند.

به گفته وی، در صورت اجرایی شدن چنین شیوه ای در ایران می توان انتظار داشت که اقشار کم درآمدتر بتوانند صاحب خودرو شوند و بازار نیز از چنین گزینه هایی استفاده کند.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان این که برای توسعه بازار فروش اقساطی خودرو باید بعضی مقدمات فراهم گردد، ادامه داد: یکی از آنها تسهیل شرایط خرید اقساطی خودرو است. در صورتی که سود فروش اقساطی کاهش یابد و مبلغ قسط ها پایین آمده و مدت زمان بازپرداخت افزایش پیدا کند، قطعا اقشار مختلف مردم از این گزینه استفاده خواهند کرد.

نجفی منش تاکید نمود: در کنار آن بحث گسترش فراوری خودرو نیز اهمیت زیادی دارد. در سال های گذشته میزان فراوری خودروها از میزان تقاضا کمتر بوده و تقریبا فراوریکنندگان داخلی هرچه فراوری نموده اند از سوی مردم خریداری شده است.

به گفته وی، با بهبود شرایط زیرساختی خطوط فراوری خودرو و البته تنوع بخشی به آنها می توان بازار این صنعت را گسترش داد و از سوی دیگر رضایت خریداران را نیز تامین کرد.

به گزارش ایسنا، با وجود آنکه در سال های گذشته فروش اقساطی خودرو از سوی خودروسازان یا بعضی شرکت های فعال در این حوزه اجرایی شده اما همچنان خرید و فروش نقدی اصلی ترین گزینه موجود در بازار ایران است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 731

به "عضو اتاق بازرگانی تهران: فروش قسطی خودرو باید گسترش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو اتاق بازرگانی تهران: فروش قسطی خودرو باید گسترش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید