کتاب و کتابخوانی از فضلیت های ارزشمند انسانی است

به گزارش واندر هنگر، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بجنورد، مهدی آریان صبح یکشنبه با هدف توسعه همکاری های دو جانبه با عبدالصمد صفرنژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی ملاقات و تبادل نظر کرد.

کتاب و کتابخوانی از فضلیت های ارزشمند انسانی است

صفرنژاد اظهار کرد: ضرورت های اجتماعی، موقعیت تاریخی و فرهنگی جامعه، علایق و انگیزه های فردی، ضرورت مطالعه را افزایش داده است.

وی گفت: امروزه اهمیت کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست و آگاهی و دانشی که به وسیله کتاب و کتابخوانی حاصل می گردد، یکی از فضیلت های ارزشمند انسانی است.

صفرنژاد اعلام کرد: کتابخوانی از دلایل مهم پیشرفت کشور و از ارکان مهم توسعه استان است. دانش آموزان با کتابخوانی می توانند فکر خود را پالایش نمایند.

صفرنژاد اضافه کرد: باید بدانیم ایجاد فضاهای فرهنگی به ویژه کتابخانه در منطقه ها محروم و کم برخوردار می تواند موجب کاهش مسائل و آسیب ها در این منطقه ها گردد.

ظرفیت مطلوب کتابخانه های خراسان شمالی با 77 باب برای ترویج کتابخوانی

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی نیز در این ملاقات ضمن معرفی اجمالی و ارائه شاخص های کتابخانه ای گفت: وجود 77 باب کتابخانه عمومی در استان خراسان شمالی، ظرفیت مطلوبی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در اختیار ما قرار داده که برای توسعه این فرهنگ، می بایست زیرساخت ها و تعاملات فرهنگی به صورت همزمان ایجاد شوند.

مهدی آریان با قدردانی از زحمات مجموعه همکاران کتابخانه های عمومی استان در مسیر اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گفت: ضروری است که مسئولان فرهنگی، برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه کوشش نمایند چرا که ترویج این فرهنگ موجب پیشرفت جامعه می گردد، از این رو برای توسعه فرهنگ کتابخوانی نیازمند عزم همگانی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواهان همکاری برای مشخص تکلیف ساختمان اداری اداره کل کتابخانه های عمومی استان شد و توضیح داد: با پیگیری و مکاتبه استانداری در مورد فضاهای مازاد دستگاه های اجرایی استان و اختصاص یک ساختمان یاری بسزایی به استقرار این اداره کل می نماید.

وی گفت: ساختمان اختصاصی باعث کاهش هزینه های زیادی که می توان صرف برگزاری برنامه های فرهنگی به منظور رشد و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی استان کرد؛ خواهدشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت: انجام تبلیغات میدانی با مضمون ترویج مطالعه و فعالیت های کتابخوانی در محیط اداری و بازتاب آن در پرتال سازمانی، دعوت و ترغیب گروه های هدف هر سازمان، مشارکت برخط، دعوت مدیران دستگاه ها برای شرکت در معرفی کتاب، از جمله فعالیت های فرهنگی است که می توانیم با سایر دستگاه های اجرایی همکاری های خوبی در این زمینه داشته باشیم.

توجه به زیرساخت های کتابخانه ای در حاشیه شهرها، توجه به موضوع ایجاد شرایط لازم برای درآمدزایی کتابخانه ها، مکاتبه با دستگاه های اجرایی برای معرفی فضاهای مازاد، مشارکت موسسات حمایتی برای افزایش تعداد کتابخانه های سیار، حمایت صنایع استان از مقوله کتاب و کتابخوانی از جمله مطالبات مطرح شده در این ملاقات بود که با قول مساعدت معاون استاندار و همکاری استانداری برای حل این مسائل همراه بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 5 شهریور 1402 بروزرسانی: 5 شهریور 1402 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2267

به "کتاب و کتابخوانی از فضلیت های ارزشمند انسانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب و کتابخوانی از فضلیت های ارزشمند انسانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید