پیرترین موجوداتی که توسط انسان ها کشته شده اند

به گزارش واندر هنگر، انسان ها برای خودشان به دنبال طول عمر بیشتر و زندگی ابدی هستند اما در نقطه مقابل آن ها زندگی بیشتر حیوانات است که رو به کوتاهی است. زندگی کوتاه است اما انسان ها مدت هاست آن را فراموش نموده اند.

پیرترین موجوداتی که توسط انسان ها کشته شده اند

اما باید بگویم که انسان ها در طول عمر تنها نیستند. حیوانات و گیاهانی وجود دارند که صدها سال عمر می نمایند البته تا زمانی که انسان ها دخالتی در زندگی آن ها نداشته باشند. در زیر پیرترین موجوداتی که توسط انسان ها کشته شده اند را با هم ببینیم.

وال 130 ساله

در ماه می سال 2007 شکارچیان بومی سواحل آلاسکا یک نهنگ غول پیکر را شکار کردند. آن ها بعد از کشتن نهنگ یک نیزه شکار زیر پوست شانه های او پیدا کردند که به سال 1890 بازمیگردد و این یعنی نهنگ غول پیکر 117 سال گذشته از یک حمله شکارچیان جان سالم به در برده است. از آن جا که شکارچیان نهنگ های بزرگ و جوان را شکار می کردند دانشمندان به این نتیجه رسیدند که عمر این وال 130 سال است. دانشمندان تخمین زده اند که وال ها می توانند 200 سال عمر نمایند.

ماهی سنگی 200 ساله

در ماه ژوئن سال 2013 یکی از بومیان سیاتل هنگام ماهیگیری در سواحل آلاسکا این ماهی سنگی بزرگ را شکار نموده که بعد از انداختنش به ساحل از عظمت آن غافلگیر شده است. او یک ماهی 18 کیلویی 200 ساله را شکار نموده است.

صدف 405 ساله

در اعماق اقیانوس اطلس شمالی صدف هایی زندگی می نمایند که طول عمر زیادی دارند. طول عمر این صدف ها از روی حلقه های روی لاک صدف ها تشخیص داده می گردد و البته دانشمندان از آن برای تغییرات سطح دما نیز استفاده می نمایند. در سال 2007 یکی از این صدف ها شکار شد و بعد از شمارش حلقه های آن دریافتند که جان یک صدف 405 ساله را گرفته اند.

درخت 4900 ساله

درخت ها هم مثل صدف ها با هر سال بزرگ تر شدن یک حلقه به حلقه های روی تنه درخت اضافه می نمایند. البته دانشمندان از آن برای مشخص دمای تاریخی نیز استفاده می نمایند و برای این کار باید درخت را قطع و حلقه های روی تنه را بشمارند. برای آسیب نرسیدن به درخت روش دیگری هم وجود دارد. در این روش با مته از درخت نمونه برداری می نمایند. در سال 1964 جغرافی دانی به نام Donald R. Currey برای آزمایش روی درختان پارک ملی گریت باسین در نوادا و مشخص حرکات یخ رودها از روش نمونه برداری استفاده نکرد و بعد از قطع یک درخت به عمر 4900 ساله آن پی برد.

فیل 100 ساله

در سال 1950 شکارچی معروف اسپانیایی JJ Fenykovi برای شکار این فیل عظیم الجثه 100 ساله 8 تنی که ردپای او 91 سانتیمتر بود از 16 گلوله کالیبر بالا و چندین اسلحه دیگر استفاده کرد.

ماهی دایناسوری 94 ساله

دانشمندان از روی فسیل ماهی های دایناسوری تشخیص دادند که به دوره دایناسورها یعنی 100 میلیون سال گذشته برمی گردند. منطقه زندگی آن ها از میسیسیپی تا مناطق ساحلی ایالات متحده است چون این ماهی ها معمولا در آب های شور زندگی می نمایند و حتی بیرون از آب هم می توانند مدت کوتاهی زنده بمانند و به همین دلیل است که طول عمر آن ها نسبت به ماهی های دیگر بیشتر است. در فوریه سال 2011 کنی ویلیام یکی از این ماهی های عظیم 148 کیلوگرمی را در میسیسیپی شکار کرد که عمر آن 94 سال بود.

خرچنگ 100 ساله

یک صیاد خرچنگ هر سال میلیون ها خرچنگ از اقیانوس اطلس شمالی شکار می نماید و در میان خرچنگ های شکار شده چیزهای غیرعادی یافت می نماید. از ویژگی های عجیب این خرچنگ ها طول عمر آن هاست. بر اساس تحقیقاتی که اجرا شده به این نتیجه رسیده اند که برخی از خرچنگ ها طول عمر ابدی دارند. درست است که دی ان ای این موجودات در برابر پیری مقاوم است اما آن ها به پوست انداختن احتیاج دارند. هر چه سن خرچنگ ها بالاتر می رود پوست اندازی آن ها پر استرس تر و سخت تر می گردد و 15 درصد خرچنگ ها به همین دلیل می میرند. هر چه پوسته خرچنگ بزرگ تر گردد آلوده تر و در نهایت باعث مرگ خرچنگ می گردد. بزرگ ترین خرچنگ در سال 1977 در کانادا شکار شد که 19 کیلوگرم وزن و 100 سال عمر داشت. این خرچنگ به یک رستوران فروخته و به منوی غذاهای رستوران افزوده شد.

منبع: بدونیم
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 519

به "پیرترین موجوداتی که توسط انسان ها کشته شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیرترین موجوداتی که توسط انسان ها کشته شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید