پرتاب ماهواره جدید چین برای تکمیل سیستم موقعیت یابی

به گزارش واندر هنگر، چین از پرتاب یک ماهواره جدید به مدار زمین موسوم به بیدو 3 برای تکمیل سیستم اختصاصی موقعیت یابی جهانی خود خبر داده است.

پرتاب ماهواره جدید چین برای تکمیل سیستم موقعیت یابی

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، چین با موفقیت ماهواره ای را به مدار زمین پرتاب نموده که با استفاده از ان خواهد توانست سیستم موقعیت یابی ماهواره ای اختصاصی خود موسوم به بی دی اس - 3 را تکمیل و راه اندازی کند.

مسوولان چین امیدوار هستند بهره برداری از سیستم موقعیت یابی جغرافیایی اختصاصی این کشور تا ماه می ممکن گردد. این سیستم رقیبی برای سیستم موقعیت یابی ماهواره ای جی پی اس آمریکا محسوب می گردد. با توجه به سیاست های خصمانه آمریکا در قبال چین، مقامات این کشور تصمیم گرفته اند وابستگی خود به فناوری ها و تجهیزات آمریکا را بیش از گذشته کاهش دهند و از این پس به فناوری های بومی اتکا نمایند.

این ماهواره پنجاه و چهارمین ماهواره ای است که برای تکمیل سیستم موقعیت یابی مکانی چین به فضا پرتاب شده و انتقال آن به فضا با استفاده از راکت لانگ مارش 3 بی از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ در جنوب غربی این کشور صورت گرفته است.

از این ماهواره و ماهواره های مشابه با آن می توان برای برقراری ارتباطات رادیویی، موقعیت یابی دقیق، مقابله با بلایای طبیعی و یاری به اموری همچون کشاورزی، ماهیگیری، جنگلبانی، کنترل حمل و نقل و غیره استفاده کرد. سیستم بی دی اس 3 بعد از تکمیل متشکل از 30 ماهواره اصلی و 24 ماهواره متوسط خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 821

به "پرتاب ماهواره جدید چین برای تکمیل سیستم موقعیت یابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتاب ماهواره جدید چین برای تکمیل سیستم موقعیت یابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید