موج ششم کرونا در تمام منطقه ها تهران افزایشی شد

به گزارش واندر هنگر، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران از افزایش موج ششم کووید 19 با ویروس اُمیکرون در تمام منطقه ها تهران خبر داد.

موج ششم کرونا در تمام منطقه ها تهران افزایشی شد

به گزارش ایسنا، دکتر نادر توکلی در وبیناری که با حضور روسای سه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و ایران و همچنین مسئولان و کارشناسان 128 بیمارستان به صورت برخط برگزار شد، به تشریح آمارهای افزایشی کووید 19 بر اثر ویروس اُمیکرون پرداخت.

وی ادامه داد: از هفته اول و دوم بهمن امسال با آمارهای افزایشی در زمینه های مراجعین، بستری و فوتی روبرو هستیم.

توکلی با اشاره به افزایش 100 درصدی بستری ها در هفته دوم بهمن به دلیل ویروس اُمیکرون عنوان کرد: همچنین تعداد فوتی نیز افزایش یافته است.

وی اضافه نمود: بیشترین تعداد بستری در سال 1400 برای روز 16 مرداد با رکورد یک هزار و 812 نفر بود که بعد آمار کاهشی شد، ولی هم اکنون این آمار افزایشی شده است.

توکلی ادامه داد: تعداد بستری ها از ابتدای بهمن که آمار 174 بستری بود به آمار بستری 586 بیمار افزایش یافته است که آمار افزایشی 236 درصدی بستری را نشان می دهد.

وی با اشاره به مثبت بودن 40 درصد PCR افراد در هفته دوم بهمن عنوان کرد: همچنین از هر یکصد بیمار بستری 20درصد بیماران زیر 10سال سن دارند.

توکلی در جمع بندی نهایی اضافه نمود: 50 درصد بستری ها مربوط به افراد بالای 50 سال است، همچنین 90درصد فوتی ها نیز در سنین بالای 50 سال بوده که شامل سنین 60 تا 70 سال در بخش بستری ها هستند.

وی بیان کرد: مرخصی استعلاجی برای ویروس اُمیکرون حداکثر پنج روز است و برای برگشت به کار نیاز به انجام تست نیست، همچنین استانداری تهران نیز محدودیت های یک هفته ای را اطلاع رسانی خواهد کرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، توکلی با اشاره به اینکه پروتکل درمانی برای بچه ها دچار اُمیکرون نیز تا روز شنبه هفته آینده اعلام خواهد شد، اضافه نمود: جراحی ها در بیمارستان های بچه ها با محدودیت انجام خواهد شد ولی جراحی برای بزرگسالان بدون محدودیت خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1975

به "موج ششم کرونا در تمام منطقه ها تهران افزایشی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج ششم کرونا در تمام منطقه ها تهران افزایشی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید