موتور هواپیماهای مسافری داخل کشور تعمیر می گردد

به گزارش واندر هنگر، صنعت هوانوردی ایران یکی از صنایعی است که تحت فشار تحریم قرار گرفته است و تأمین نیازهای این صنعت به وسیله واردات، به سختی و با هزینه های بسیار بالا امکان پذیر است.

موتور هواپیماهای مسافری داخل کشور تعمیر می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در بعضی از موارد واردات تکنولوژی و یا قطعات صنعت هوانوردی به داخل کشور غیرممکن است. به همین دلیل، تعمیر و یا تأمین داخلی قطعات مورد احتیاج صنعت هوایی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

یک شرکت دانش بنیان با استفاده از توان و تجربه نیروهای بومی توانست به دانش ساخت و تعمیر تعدادی از قطعات موتور هواپیما، مطابق با استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری دست یابد.

به گفته محمد حسن دیباجی مدیرعامل شرکت دانش بنیان، ناوگان هواپیمایی ایران نسبتا قدیمی ا ست و برای سرپا ماندن احتیاجمند کار علمی گسترده است.

وی درباره فعالیت شرکت های داخلی که خدمات تعمیری موتور هواپیما ارائه می دهند،گفت: در کشور هیچ شرکت خصوصی مجوز ساخت قطعات هواپیما را ندارد.

دیباجی ادامه داد: همکاری با شرکت هواپیمایی آسمان از تعمیر موتور هواپیمای فوکر100 شروع و به مرور زمان به موتور هواپیمای ایرباس320 و بوئینگ 737 توسعه پیدا نموده است.

این فعال فناور اضافه نمود: فوکر100 یک هواپیمای پرکاربرد در داخل کشور است و موتور این هواپیما ها ساخت شرکت رولزرویس است، این شرکت از هرگونه خدمات به این هواپیماها خودداری کرد. در نتیجه با استفاده از توان و دانش داخلی فعالیت خود را بر روی این موتور شروع کردیم.

به گفته مدیرعامل شرکت دانش بنیان، این شرکت از دانش تعمیر و ساخت 2 قطعه در موتور هواپیمای فوکر100 به تعمیر 8 قطعه در 5 هواپیما رسیده است.

وی درباره میزان اشتغالزایی که در این حوزه شده است،گفت: این شرکت برای 35 نفر به صورت پاره وقت و تمام وقت اشتغالزایی نموده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 663

به "موتور هواپیماهای مسافری داخل کشور تعمیر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتور هواپیماهای مسافری داخل کشور تعمیر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید