مسئله ای در تأمین مایحتاج روزانه مردم نداریم، بسته حمایت از صادرات نهایی شد

به گزارش واندر هنگر، وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: مسئله ای در تأمین مایحتاج روزانه مردم نداریم.

مسئله ای در تأمین مایحتاج روزانه مردم نداریم، بسته حمایت از صادرات نهایی شد

به گزارش گروه مالی خبرگزاری خبرنگاران از شاتا، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: جلسه امروز درباره اثرات مالی کرونا، میزان فراوری تجهیزات پزشکی و ... بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست برنامه های خود برای برطرف احتیاجهای حوزه درمان و کاهش تبعات مالی کرونا را تشریح کرد.

وی درباره تنظیم بازار در آستانه ماه مبارک رمضان، اضافه نمود: از اواسط سال گذشته جلسات متعددی به منظور تأمین کالای مورد احتیاج مردم برگزار و به موجب آن کالاهای اساسی ذخیره شد، این اقدام منجر شد که پس از آغاز کرونا مسئله ای در تأمین مایحتاج روزانه مردم ایجاد نگردد.

واحدهای فراوریکننده مواد بهداشتی، با 100 درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند

عضو کابینه دوازدهم ضمن تشکر از همکاری اصناف هم زمان با آغاز کرونا، اظهار کرد: بسیاری از کسبه مانند نانوایی ها، سوپرمارکت ها و ... در ماه های اخیر حتی یک روز نیز تعطیل نبودند.

وی با بیان اینکه خطوط فراوری بسیاری از واحدهای فراوریی به منظور تأمین اقلام مورد احتیاج حوزه درمانی تغییر کرد، اضافه نمود: واحدهای فراوریکننده مواد بهداشتی، با 100 درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند.

رحمانی با بیان اینکه اقلام مختلفی برای ماه مبارک رمضان ذخیره شده و کالا به وفور در کشور موجود است، اضافه نمود: با توجه به ذخایر موجود، مسئله ای در تأمین کالاهای ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

برطرف مسائل ارزی و واردات مواد اولیه لازمه رونق فراوری است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید با برطرف مسائل ارزی، واردات مواد اولیه و ... زمینه رونق فراوری را فراهم کرد، توضیح داد: تا انتهای سال علیرغم شرایط جدید کشور-شیوع ویروس کرونا و کاهش قیمت نفت- کالاهای اساسی تأمین شده است.

وی مدیریت واردات را یکی از برنامه های وزارتخانه متبوعش برشمرد و اضافه نمود: باید با کاهش وارداتِ کالاهایی که در داخل فراوری می گردد، به واحدهای فراوریی یاری و زمینه رونق فراوری را فراهم کرد.

بسته حمایت از صادرات نهایی شده است

رحمانی با بیان اینکه بسته حمایت از صادرات نهایی شده و ابلاغ می گردد، ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در این طرح به عنوان پیشگام انتخاب شده است که می توان با استفاده ظرفیت کشورهای همسایه و جذب بازار این کشورها مازاد فراوریات صنعتی و کشاورزی را صادر کرد.

صادرات غیرنفتی در سال گذشته حدود 42 میلیارد دلار بود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صادرات غیرنفتی در سال گذشته حدود 42 میلیارد دلار بود، توضیح داد: با توسعه صادرات از یک سو واردات ارز به کشور افزایش می یابد و از سوی دیگر اشتغال زایی رقم می خورد.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 943

به "مسئله ای در تأمین مایحتاج روزانه مردم نداریم، بسته حمایت از صادرات نهایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئله ای در تأمین مایحتاج روزانه مردم نداریم، بسته حمایت از صادرات نهایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید