مسافرت به آذربایجان شرقی تعداد مبتلایان به کرونا را افزایش داد

به گزارش واندر هنگر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افزایش نسبی موارد کرونا به دنبال افزایش مسافرت ها به آذربایجان شرقی، اطلاع داد.

مسافرت به آذربایجان شرقی تعداد مبتلایان به کرونا را افزایش داد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افزایش نسبی موارد کرونا به دنبال افزایش مسافرت ها به آذربایجان شرقی، اطلاع داد.

عباسعلی درستی روز آدینه در گفت وگویی اظهار کرد: در طول هفته گذشته رنگ بندی دو شهر آذربایجان شرقی عوض شد، به طوری که شهر جلفا از شرایط زرد به نارنجی و شهر سراب از نارنجی به قرمز تغییر رنگ دادند.

وی اضافه نمود: تغییر رنگ بندی نشان دهنده این است که موارد بیماری حداقل به صورت آرام در طول روزهای گذشته افزایش یافته است و اگر رعایت نکنیم، شدیدتر و شهرهای نارنجی زیاد شده و محدودیت ها هم افزایش پیدا می نمایند.

درستی با بیان اینکه باید دست به دست هم دهیم تا عزیزان مان را از دست ندهیم، گفت: متاسفانه عده ای پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند، مسافرت ها زیاد شده و مسافر در استان ما هم زیاد است، امیداریم محدودیت های جدید را به درستی اجرا کنیم.

به گزارش ایرنا به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا روز گذشته یک میلیون و 830 هزار و 823 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و جان باختگان کرونا در کشور به 62 هزار و 142 نفر رسیده است.

آذربایجان شرقی تا قبل از اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی، به جز دو ماه ابتدایی شیوع کرونا، در همه ماه های بعدی در شرایط قرمز قرار داشت و شمار بستری های کوید 19 در آن به بیش از یکهزار و 700 نفر و آمار فوتی های روزانه تا 80 نفر رسیده بود.

حال مردم این خطه با رسیدن تعطیلات نوروزی، نگران بدتر شدن شرایط استان از نظر شیوع کرونا در صورت انجام سفرهای نوروزی هستند.

شهرداری تبریز نیز اعلام نموده که مدیریت این کلان شهر هیچ گونه آمادگی برای پذیرش مسافران نوروزی ندارد، ضمن اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز هر گونه اسکان مسافران در مدارس و فضاهای آموزشی را ممنوع اعلام نموده است.

سرازیر شدن سیل مسافران نوروزی به آذربایجان شرقی در روزهای گذشته موجب شد که رنگ کرونایی شهرستان جلفا از زرد به نارنجی و شهرستان سراب از نارنجی به قرمز تغییر یابد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1533

به "مسافرت به آذربایجان شرقی تعداد مبتلایان به کرونا را افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافرت به آذربایجان شرقی تعداد مبتلایان به کرونا را افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید