مرد پُرفروش جنایی

به گزارش واندر هنگر، جیمز پترسون یکی از مشهورترین و پرفروش ترین نویسندگان تاریخ به تعداد می رود. نام او را بر روی محبوب ترین رمان های جنایی یک دهه اخیر و در بعضی موارد رمان های پرفروش عاشقانه دیده اید. در ادامه با مرد پرکار دنیای نشر بیشتر آشنا می شوید.

مرد پُرفروش جنایی

به گزارش خبرنگاران، جیمز پترسون در سن 74 سالگی صدها میلیون نسخه از رمان هایش را در سراسر جهان به فروش رسانده است تا به یکی از پرعایدیترین نویسندگان جهان تبدیل گردد.

عایدی سالانه پترسون در فاصله بین ژوئن 2019 تا ژوئن 2020 به بیش از 80 میلیون دلار رسید و به گزارش فوربس این نویسنده در این بازه زمانی در ایالات متحده حدود پنج میلیون کتاب فروخت.

اما موفقیت پترسون یک شبه به وجود نیامده است. او در ابتدا نویسندگی را به اسم حرفه اصلی انتخاب نکرده بود و برای چاپ کردن نخستین کتابش هم بارها جواب رد شنید.

این نویسنده در نیوبرگ واقع در نیویورک در کنار پدرش که کارمند بیمه و مادرش که یک معلم مدرسه بود عظیم شد. پترسون می گوید با این که همواره رویای نویسنده شدن داشت اما ایده به سراغ نویسندگی رفتن همواره برایش جسورانه بود. اما پس از مطالعه کتاب های جیمز جویس و مطالعه کتاب های بیشتر به سراغ نوشتن رفت.

این نویسنده پس از کالج به نیویورک نقل مکان کرد و در دهه 70 میلادی نخستین شغلش را در عظیم ترین آژانس تبلیغاتی آمریکا پیدا کرد. در اواسط دهه 70 بود که نخستین کتابش را با نام شماره توماس بری نوشت.

این کتاب به وسیله 31 ناشر رد شد اما زمانی که بالاخره در سال 1976 چاپ شد، جایزه ادگار را در شاخه برترین نویسنده کتاب اولی ژانر رمزآلود برای پترسون به ارمغان آورد.

در سال 1993 بود که رمان وقتی که عنکبوت می آید منتشر شد و به این ترتیب شخصیت الکس کراس به جهان معرفی گردید. از آن موقع تا به امروز بیش از 20 کتاب با حضور این شخصیت منتشر و یک فیلم سینمایی با اقتباس از رمان اول ساخته شده است.

با این که پترسون نخستین کتابش را در سن 26 سالگی منتشر کرد اما تا سن 40 سالگی به نویسنده پرفروش تبدیل نشده بود.

در حقیقت، پترسون چندین دهه در آن شرکت تبلیغاتی مشغول شد و در سال 1988 به مقام مدیرعاملی رسید. پترسون می گوید در آن دوران سالانه بیش از 100 کتاب مطالعه می کرد تا خلاقیتش را تقویت کند.

این نویسنده می گوید: من قوه تخیل گسترده ای دارم و مدام از خودم می پرسم این موضوع چطور است؟ آن موضوع چطور است؟

اما امروزه به علت برنامه سنگین نویسندگی، او در هفته یک کتاب مطالعه می نماید.

پترسون با وجود موفقیت هایش دوست ندارد توصیه و نصیحت کند، بخصوص در خصوص نویسندگی.

این نویسنده می گوید: من خودم را خیلی جدی نمی گیرم...بله، من کتاب های بسیار زیادی به فروش رسانده ام اما خب چه اهمیتی دارد؟

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1777

به "مرد پُرفروش جنایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرد پُرفروش جنایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید