رمان اتاق در ایران به چاپ چهارم رسید

به گزارش واندر هنگر، به گزارش خبرنگاران، رمان اتاق نوشته اما دن اهو همزمان با دریافت جایزه ویژه نسخه سینمایی اقتباس شده از آن در جشنواره فیلم تورنتو، در ایران به چاپ چهارم رسید. نشر آموت این رمان را با ترجمه علی قانع منتشر نموده است.

رمان اتاق در ایران به چاپ چهارم رسید

رمان اتاق داستان مادری جوان و پسر 5 ساله اش است که در اتاق کوچکی زندانی شده و هیچ وقت اجازه خروج نداشته اند. اتاق برای جک کوچولو همه چیز است و برای مادرش یک جهنم شخصی. او به مدت 7 سال در آلونکی پرت و دورافتاده در یک باغ اسیر بوده و فقط نورگیر سقف، روشنایی دنیای خارج را نشانش می دهد.

علی قانع مترجم این کتاب درباره شخصیت پردازی های این رمان پیش از این عنوان نموده بود: انتخاب و تصمیم گیری های مادر جک به عنوان یک زن در این کتاب بسیار دردناک و سخت بوده و کالبدشکافی افکار این زن و وارد شدن نویسنده به بحث های روان شناسی از دلایل تفاوت و موفقیت این رمان در بین دیگر داستان های آمریکایی است.

نمایی از فیلم اتاق

جک به عنوان کودکی که یکی از شخصیت های محوری این اثر است از جهات بسیاری شبیه بچه ها معمولی است؛ علاقه مند به کتاب، تماشای تلویزیون و بازی با مادرش. در این کتاب باوجود تمامی لحظات تلخی که درونش دارد، امید و زیبایی را نیز می توان در آن دید و در کنار تمام سختی ها، این امید به زندگی و عشق مادر و فرزند است که داستان را سرزنده نگه می دارد. مخاطبی که وارد اتاق می گردد، همانند جک احساس می نماید با دنیایی روبه رو است که آن را برای نخستین بار تجربه می نماید.

اتاق از زمان انتشار تا به امروز در صدر کتاب های پرفروش انگلیسی قرار داشته و جوایز مختلفی را به دست آورده است؛ از جمله این جوایز می توان از جایزه اورنج فیکشن انگلیس، جایزه گاورنر جنرال کانادا و جایزه رمان برتر ایرلند نام برد. اتاق همچنین کاندیدای نهایی جایزه بوکر 2010 بوده است.

نسخه سینمایی این کتاب را نیز لنی آبرامسون کارگردانی نموده و ری لارسون در نقش مادر و جیکوب ترمبلی در نقش جک پنج ساله در آن به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم به تازگی جایزه ویژه منتقدان جشنواره تورنتو را به دست آورده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 846

به "رمان اتاق در ایران به چاپ چهارم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمان اتاق در ایران به چاپ چهارم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید